شناسهٔ خبر: 46703477 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نصب و ارتقاء هفت سایت تلفن همراه امسال در روستا‌های کرمانشاه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه گفت : به منظور استفاده بهینه روستاییان و ارائه خدمات با کیفیت، هفت سایت تلفن همراه امسال در روستا‌های استان نصب و ارتقا یافت .

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهریار بهنیا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه توسعه و تقویت شبکه ارتباطی و رفع مشکلات پوشش آنتن دهی در روستا‌ها را یکی از برنامه‌های این اداره کل دانست و گفت : به منظور استفاده بهینه روستاییان و ارائه خدمات با کیفیت، هفت سایت تلفن همراه امسال در روستا‌های استان نصب و ارتقا یافت.

او گفت : اجرای طرح توسعه شبکه همراه اول و ایرانسل با نصب و ارتقای پنج سایت در ۹ روستا با تکنولوژی‌های ۲ G، ۳ G و نصب تکنولوژی پرسرعت ۴ G بر روی ۲ سایت روستایی در «چشمه‌درازه» و «تیشه‌کن» توسط کارشناسان حوزه ارتباطات سیار انجام شد.

او افزود: با ارتقا، نصب و راه‌اندازی سایت‌های جدید ضمن افزایش پوشش آنتن دهی شبکه همراه در روستا‌های استان، ساکنان و مشترکان این مناطق از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

بهنیا افزود: با نصب تجهیزات فنی بر روی سایت‌های روستا‌های دارون، شیشه راه، انجیرک، باقرآباد، علی آباد دیزگران، هشت جفته، سنگ درمیان سفلی و دارون سفلی توسط اپراتور همراه اول کیفیت شبکه ارتباطی در این مناطق مطلوب و تبادل اطلاعات دیتا شبکه همراه مشترکان افزایش پیدا کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه ادامه داد: با نصب سایت‌های جدید مخابراتی در روستا‌های چشمه دراز، خالنجه، تیشه‌کن و کهرارسفلی توسط اپراتور ایرانسل با هدف توسعه و پایداری شبکه و بهره‌مندی روستاییان از خدمات نوین شبکه ارتباطی پرسرعت مطلوب و باکیفیت، از جمله خدمات ارزنده و دستاورد‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت ایجاد تمهیدات ارتباطی برای روستاییان است.

بهنیا با تاکید بر ایجاد عدالت ارتباطی در مناطق روستایی و محروم کشور گفت: در این طرح جمعیتی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در روستا‌ها از پوشش تلفن همراه با کیفیت بهره‌مند شدند.

او با اشاره به اینکه استان، هزار و ۷۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد، افزود: از این تعداد هزار و ۵۲۸ روستا دارای اینترنت پرسرعت است که با مساعدت وزیر ارتباطات باقی‌مانده روستا‌های بالای ۲۰ خانوار نیز به اینترنت مجهز می‌شود.

 او گفت: ۹۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان دسترسی به اینترنت پرسرعت در اشکال ADSL، ۳ G و ۴ G دارند .

انتهای پیام/د

نظر شما