شناسهٔ خبر: 46703210 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

انتشار جزئیات جدید از طراحی آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۳ مینی

phonearena

صاحب‌خبر -

در تصاویری، طراحی آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۳ مینی – iPhone 13 Pro Max و iPhone 13 Mini لو رفت که خبر از دوربین بزرگ‌تر در این سری می‌دهد.

یک روز دیگر با خبرهای جدیدی از نسل بعدی آیفون فرا رسید. در نشت جدید، تصاویری از گوشی‌های  iPhone 13 Pro Max و iPhone 13 Mini منتشر شده و به تغییرات دوربین و ناچ اشاره دارد. این بار رندرهای منتشر شده از طراحی آیفون ۱۳ پرو مکس (احتمالا برترین مدل اپل در سال جاری) و آیفون ۱۳ مینی واضح‌تر از قبل هستند.

آیفون ۱۳ پرو مکس

بر اساس گفته صاحب کانال یوتیوب EverythingApplePro یعنی فیلیپ کوروی، قرار است ماژول‌های دوربین در سری جدید آیفون‌ها، بزرگ‌تر شود. این موضوع با توجه با افزایش اندازه سنسورهای جدید، قابل توجیه است. همچنین گفته می‌شود دوربین سری جدید آیفون تجربه خاص و نوآورانه‌ای را برای کاربر رقم خواهد زد.طراحی آیفون 13 پرو مکس طراحی آیفون 13 پرو مکس

iPhone 13 Pro Max در پشت طرحی مشابه با آیفون ۱۲ پرو مکس خواهد داشت. تنها نکته‌ای که در پشت دستگاه به چشم می‌خورد، برجستگی سنسورها خواهد بود. در عقب این دستگاه، شاهد یک دوربین استاندارد، یک سنسور اولترا واید و یک سنسور تله در کنار اسکنر LiDAR خواهیم بود.

آیفون ۱۳ مینی

با وجود اینکه آیفون ۱۲ مینی در فروش نتوانست استانداردهای مدنظر اپل را به دست بیاورد اما قرار است آیفون ۱۳ مینی نیز در کار باشد (مدتی خبر از لغو تولید این دستگاه بود).طراحی آیفون 13 پرو مکس طراحی آیفون 13 پرو مکس

تجربه دوربین در این مدل نیز بهبود یافته و علاوه بر اضافه شدن OIS، سنسورها نیز بهبود یافته‌اند. این گوشی در این بخش با ۱۲ پرو مکس هم رده خواهد بود. با وجود نبود LiDAR در این گوشی اما شاهد فناوری sensor-shift هستیم. این قابلیت در نسل بعدی گوشی‌های سامسونگ نیز وجود خواهد داشت.

طراحی آیفون 13 پرو مکس طراحی آیفون 13 پرو مکس

دیگر موردی که در آیفون ۱۳ مینی بهبود یافته، بخش باتری دستگاه است. باتری این مدل شارژدهی بیشتری نسبت به نسل‌های قبلی دارد چراکه اپل از فناوری جدیدی بهره برده که با وجود حجم کم باتری، شارژدهی آن بهبود یابد. این موضوع می‌تواند ارزش خرید ۱۳ mini را بیافزاید.
طراحی آیفون 13 پرو مکس طراحی آیفون 13 پرو مکس

گفته می‌شود از نظر ابعاد و اندازه نمایشگر، هر دو مدل مشابه با نسل قبلی خواهند بود. با این وجود مدل مینی ۰.۲۶ میلی متر و  مدل پرو مکس ۰.۲۵ میلی متر ضخیم‌تر شده‌اند. این نکته که دوربین‌های گوشی بزرگ‌تر شده‌اند هم با توجه به تجربه مشابه در گوشی‌هایی مانند Galaxy S21 Ultra و Mi 11 Ultra چندان عجیب نخواهد بود.

ممکن است طرح نهایی دستگاه‌ها کمی متفاوت باشد. این دو دستگاه امسال از سوی اپل معرفی خواهند شد.

برچسب‌ها:

نظر شما