شناسهٔ خبر: 46696196 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

افت ۳۵۰۰ واحدی بورس تهران

اقتصاد نیوز : شاخص کل بورس تهران در شروع معاملات بازار سرمایه با ریزش ۳۵۰۰ واحدی در سطح یک میلیون و ۲۳۹ هزار واحد قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

 شاخص کل هم وزن نیز سرخپوش شد و با افت ۱۷۸ واحدی ۴۳۴ هزار و ۲۷۳ واحد را ثبت کرد.

شاخص فرابورس هم منفی شد و  به ۱۷ هزار و ۹۴۰ واحد رسید.

اثرگذارترین نمادها بر شاخص بورس

نماد‌های فارس، بوعلی و ساراب بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر شاخص بورس داشته اند.

نماد فارس سبزترین نماد بازار ، به تنهایی اثر مثبت ۱۲۲۰ واحدی بر شاخص بورس داشته است.  نماد‌های فولاد، فملی و شستا نیز بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

وضعیت نمادها در آغاز معاملات

بازار در اولین روز شروع کاری خود مجددا با افزایش عرضه و فشار فروش مواجه است و نظاره گر قرار گرفتن نماد‌های بزرگ و شاخص ساز در کف قیمت روزانه با صفوف فروش هستیم. ۲۱۶ نماد به ارزش ۱ هزار و ۷۳۲ میلیارد تومان با صف فروش مواجه اند.

در گروه فلزی ها نیز فشار عرضه ها بالا است و نماد فملی در کف قیمت روزانه 1137 تومان داد و ستد می شود. میدکو در قیمت 3240 تومان با نوسان مثبت همراه است. فولاد صف فروش 10 میلیون سهمی دارد.

در اکوایران ببینید:پایین‌ترین ارزش معاملات در ۱۶ ماه اخیر

آخرین قیمت ۱۵نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۳۹نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های شستا، فملی، بوعلی، برکت، اپال، سیتا و خودرو در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های بپیوند، بگیلان، آریا، پیزد، صبا، ذوب و غگیلا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۴۱۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۴۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

نظر شما