شناسهٔ خبر: 46675015 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با بحرانی شدن اوضاع کرونا در استان مرکزی؛

نهادهای اجرایی، امدادی و نظامی به یاری کادر درمانی آمده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: بحرانی شدن شرایط کرونا در استان مرکزی به ویژه اراک و افزایش بی‌سابقه مراجعان بستری باعث شد تا سپاه، ارتش، شرکت نفت و هلال احمر نیز به میدان آمده و این نهادها به یاری کادر درمانی بیایند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد جمالیان افزود: دانشگاه علوم پزشکی در بحران کرونا دست یاری به سوی سازمان‌ها و نهادهای مختلف دارد و حضور ارتش، سپاه، هلال احمر و شرکت نفت به صورت داوطلبانه برای مهار اوضاع و کمک رسانی در راستای تأمین نیروهای انسانی، آمبولانس و تجهیزات و سایر حمایتها بسیار دلگرم کننده و حیاتی بوده است.

وی ادامه داد: در این راستا درخواست می‌شود که تمامی حوزه ‌های عمومی و خصوصی و اجرایی به میدان آمده و کمک کنند تا مشکلی که این روزها بزرگتر از گستره امکانات بهداشتی و درمانی استان است حل و فصل شود و از گردنه خطرناک موج چهارم کرونا عبور شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: بحران کرونا و اپیدمی طولانی آن مسئله‌ای فرابخشی است و در پیک چهارم بیماری دانشگاه علوم پزشکی اراک به تنهایی از عهده کنترل کووید 19 برنمی‌آید و همه بخش‌ها باید سهم اجتماعی خود را در این راستا ادا کنند. موج چهارم کرونا به قدری سنگین است که اغلب ظرفیت تخت‌های بستری و خدمات درمانی را درگیر کرده و مجموعه سلامت استان از نظر تجهیزات و نیروی انسانی با چالش مواجه شده‌اند.

جمالیان تصریح کرد: پویش نفس از سوی دانشگاه علوم پزشکی اراک به راه افتاده و هدف آن تأمین کپسول‌های اکسیژن برای بیمارستان های اراک و مراکز نقاهتگاهی است و از کسانی که کپسول اکسیژن بدون مصرف در منزل دارند درخواست می‌شود این تجهیزات را برای کمک به بیماران کرونایی در اختیار دانشگاه قرار دهند.

وی بیان داشت: اوضاع وخیم و دردناک کرونا در مراکز درمانی استان مرکزی باید به بهترین شکل ممکن مدیریت شود و این مهم علاوه بر جدی گرفته شدن پروتکل‌ها از سوی مردم و رعایت محدودیت‌ها از سوی کسبه، احترام به منع ترددها در ساعات غیرمجاز به حمایت مسئولانه همه بخش‌ها نیاز دارد و هر کس باید متعهدانه سهم اجتماعی خود را ادا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تأکید کرد: متأسفانه تاکنون 1588 نفر در استان مرکزی بر اثر ابتلا به کووید 19 جان باخته‌اند. 

نظر شما