شناسهٔ خبر: 4666745 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

۵ هزار میلیارد تومان برای آبیاری تحت فشار در کشور هزینه می‌شود

خبرگزاری شبستان: معاون اول رییس جمهور گفت: ۵ هزار میلیارد تومان برای ۵۵۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در کشور هزینه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام و به نقل از روابط عمومی فرمانداری دهلران، اسحاق جهانگیری، در مراسم بهره‌برداری از یک هزار هکتار آبیاری تحت فشار در عین خوش دهلران، اظهار کرد: مهم بودن این طرح، توسعه منطقه و اقتصادی بودن را از دلایل اجرای طرح 550 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در خوزستان و ایلام است که توسط دولت اجرایی شده است و با اجرای این طرح در سال اول یک میلیون تن به تولید محصولات کشاورزی خوزستان اضافه می‌شود.

 

وی، با اشاره به تأکید رئیس جمهور و دولت مبنی بر قول‌ها و وعده‌های قابل اجرا به مردم، افزود: در سفرها قول‌ها و وعده‌هایی که به مردم داده می‌شود باید اجرایی شوند و دولت خود را ملزم به اجرای آنها می‌داند.

 

معاون اول رئیس جمهور به مصمم بودن دولت در اجرای دستورات رهبری اشاره کرد و یادآور شد: برای اجرای 550 هزار هکتار اراضی خوزستان و ایلام به اعتباری بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان نیاز است که رئیس جمهور از طریق ارسال نامه به رهبری درخواست 5/1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اجرای این طرح کرد تا عملیات اجرایی شروع شود و دولت در مدت سه سال بازپرداخت کند.

 

جهانگیری، یکی از مزایای این طرح یکپارچه سازی اراضی است، ابراز کرد: در قالب این طرح بالغ بر 300 هزار هکتار قرارداد با پیمانکار بسته شده که سال گذشته بخش قابل توجهی تحویل شد و در سال جاری نیز عدد قابل توجهی تحویل می‌شود.

 

معاون اول رئیس جمهور، تصریح کرد: از این طرح 50 هزار هکتار در استان ایلام و در دشت‌های عین خوش، فکه و دشت عباس است که امروز شاهد رونق کشاورزی و توسعه وتولید اشتغال در منطقه هستیم.

 

وی، بیان کرد: وقتی تدبیر و دلسوزی و هزینه کردن از خود برای خدمت صادقانه به مردم باشد کارها نتیجه مطلوب ومورد رضایت مردم دارند.

 

جهانگیری، خاطرنشان کرد: اجرای آبیاری تحت فشار در اراضی دهلران به مدت سه سال انجام می‌شود و این امر منجر به تحول بزرگی در منطقه خواهد شد.

 

پایان پیام/

 

 

نظر شما