شناسهٔ خبر: 46644507 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند:

آذربایجان شرقی در توسعه روابط با کشور هند باید شتاب بیشتری بگیرد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هندگفت: آذربایجان شرقی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و خدمات، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و باید با شتاب بیشتری به دنبال توسعه روابط با کشور‌های مختلف و بازاریابی محصولات تولیدی در بازار‌های بین‌المللی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علی چگنی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند در ارتباط تصویری با استاندار آذربایجان شرقی گفت: هند به لحاظ جمعیت بسیار زیاد و بازار وسیع، مقصد تجاری مناسبی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و امیدواریم نقش آذربایجان شرقی در این زمینه نقش فعالی باشد.

اوافزود:هند در حال حاضر، دومین اقتصاد برتر آسیاست و بر اساس پیش‌بینی‌ها در آینده نزدیک به سومین اقتصاد برتر دنیا تبدیل می‌شود.

او با بیان اینکه آذربایجان شرقی از جمله استان‌های پیشران کشور در حوزه بازرگانی و تجاری است گفت: آذربایجانی‌ها در جای‌جای میهن اسلامی و بسیاری از کشور‌های دنیا، تبلور غیرت، همدلی و کاربلدی هستند.

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند خاطرنشان کرد: مردم هند به محصولات کشاورزی و غذایی همچون سیب، پیاز و خشکبار علاقه بسیار زیادی دارند و آذربایجان شرقی می‌تواند در تأمین این محصولات نقش ویژه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/

 

نظر شما