شناسهٔ خبر: 46641008 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خبر داد

۲ کشور اروپایی و ۳ کشور منطقه، خواستار واکسن «کوو برکت»

مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: دو کشور اروپایی و سه کشور منطقه به طور مکتوب دنبال مذاکره هستند که پس از تأمین نیاز داخلی واکسن کرونا، بتوانیم آن را به آن‌ها صادر کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام امروز در پایان نشست با وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سؤالی درباره آخرین مراحل تولید واکسن کرونا، گفت: واکسن کرونا برگ زرینی در تاریخ ایران خواهد شد، هم اکنون مرحله دوم آزمایش انسانی واکسن برکت رو به پایان است و مصمم هستیم در پایان تیر ۱۸ تا ۲۰ میلیون واکسن کرونا تولید کنیم.

وی درپاسخ به شایعاتی که درباره تأخیر در تولید واکسن کووبرکت پیش آمده گفت: اتفاقا در هفته گذشته با لطف الهی و تلاش دوستان موفقیت‌های بزرگی در زمینه واکسن کرونا پیدا کردیم.

وی افزود: مرحله دوم آزمایش انسانی رو به پایان است و امیدواریم با ارائه مدارک در اوایل اردیبهشت آزمایش سوم انسانی را شروع کنیم، بحث تولید انبوه بسیار مهم‌تر است که خط ۳ میلیون دُز در ماه به طور کامل تکمیل شد.

مخبر گفت: تا سه هفته پیش محققان ۱۰۰ دُز از هر لیتر واکسن می‌گرفتند، روز پیش به هزار دُز رسیده است و افزایش خواهد یافت که به این معناست که در وضعیت موجود نیز بتوانیم ماهانه ۳ تا ۴ میلیون واکسن کرونا تولید کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام تصریح کرد: مصمم هستیم در اوایل اردیبهشت یک میلیون واکسن کرونا تحویل دهیم؛ خط دوم برای تولید ۱۲ تا ۱۵ میلیون دُز واکسن کروناست که تجهیزاتش در حال نصب است و مصمم هستیم نصب و راه اندازی آن تا پایان خرداد تمام شود. در پایان تیر ۱۸ تا ۲۰ میلیون دوز ظرفیت واکسن کرونا خواهیم داشت.

نظر شما