شناسهٔ خبر: 46638752 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بهبود خدمات‌دهی به بیماران تالاسمی در بشاگرد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد از ارائه خدمت به بیماران تالاسمی در بیمارستان بقیة الله این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بشاگرد، پیرداد نجفی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد اعلام کرد: بتا تالاسمی همچنان به عنوان مشکل عظیم بهداشت عمومی ، طب و جوامع در تمام جهان میباشد و حدود 3 درصد از جمعیت جهان ناقل ژن بتا تالاسمی هستند.

وی عنوان کرد: در کشور ما در استانهای شمالی و سواحل جنوب کشور این بیماری شایع‌تر است، هرچند در سایر مناطق نیز کم و بیش دیده می‌شود دو میلیون ناقل بتا تالاسمی و بیش از 15 هزار بیمار مبتلا به بتا تالاسمی ماژور در ایران زندگی می‌کنند.

نجفی بیان کرد: بقا و کیفیت زندگی افراد مبتلا به تالاسمی و افزایش امید به زندگی در آنها امروزه بسیار بهبود یافته است؛ مراقبت مستمر و پایبندی به رویه‌ها و رفتارهای بهداشتی نیز به حفظ سلامت افراد مبتلا کمک می‌کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد اظهار کرد: با تلاش خادمان بخش سلامت مردم در شهرستان بشاگرد و با هدف دسترسی آسان و بهبود خدمات سلامت به بیماران تلاسمی مشمول دریافت خون ، بخش تلاسمی در بیمارستان بشاگرد شروع به ارائه خدمت به 27 بیمار تلاسمی نمود.

وی از خیران سلامت خواست تا در تهیه داروها و مواد نیاز این بخش همکاری و مساعدت لازم را با توجه به بالابودن هزینه تأمین داشته باشند.

انتهای پیام/88070

نظر شما