شناسهٔ خبر: 46638029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی به همراه دانش کاربردی مورد توجه ویژه قرار گیرد

گروه استان‌ها-نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مهم‌ترین عامل رشد حوزه کشاورزی اصلاح الگوی کشت به همراه دانش کاربردی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در دیدار با مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اصلاح الگوی کشت اظهار داشت: مهم‌ترین عامل رشد حوزه کشاورزی اصلاح الگوی کشت به همراه دانش کاربردی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: برنامه‌های مدون مختلفی وجود دارد که می‌تواند به رونق بخش کشاورزی کمک کند که از جمله آنها می‌توان به بهره‌گیری از فناوری‌های نوین آبیاری، تحقیق و پژوهش در زمینه کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: تولید انبوه می‌تواند نقش مؤثری در زمینه توسعه اقتصادی داشته باشد زیرا این اقدام فقط با یکپارچه‌سازی اراضی رقم می‌خورد و مسئولان حوزه کشاورزی و افرادی که در این حوزه تصمیم می‌گیرند باید با دقت بیشتری کشت محصولات کشاورزی و طرح یکپارچه‌سازی اراضی را در اولویت کار خود قرار دهند.

دری نجف آبادی بیان کرد: برای حمایت از کشاورزان، بانک‌های عامل استان مرکزی باید به تعهد عملکردی خود در خصوص تخصیص 25 درصد از اعتبارات عمل کرده و در چهارچوب تسهیلات کم سود در اختیار فعالان کشاورزی بگذارند.

وی ادامه داد: کشور می‌تواند در زمینه تولید روغن خوراکی به کمک توسعه مزارع دانه‌های روغنی به خصوص کلزا خودکفا شوند و با یک اقدام جهادی در مناطق مستعد استان مرکزی باید در جهت توسعه این گونه از مزارع تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی از ظرفیت‌های بالقوه خوبی در زمینه کشاورزی برخوردار است که نشان‌دهنده استعدادهای با ارزشی است که می‌تواند در حوزه اقتصادی و به خصوص در زمینه تحقق شعار سال موثر واقع شود.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: دو شاخص اثرگذار مزیت‌های صنایع تبدیلی و تنوع تولیدات ویژه باغی و گیاهی در زمینه ایجاد یک تحول در حوزه کشاورزی استان مرکزی وجود دارد که به آن باید توجه ویژه‌ای داشت.

وی افزود: عوامل مختلفی به توسعه بخش کشاورزی کمک می‌کند که می‌توان به توسعه کشت گلخانه‌ای، استفاده از نیروهای با انگیزه و کارآمد، به حداقل رساندن ضایعات، توسعه صنایع تبدیلی و سردخانه‌ها، ممنوعیت کشت‌های آب بر همچون هندوانه اشاره کرد.

انتهای پیام/712/ی

نظر شما