شناسهٔ خبر: 46616289 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون استاندار خبر داد:

هشت کشتارگاه صنعتی جدید در خراسان رضوی ساخته می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: با ساخت ۶ کشتارگاه صنعتی دام در شهرستان‌های کلات، درگز، سبزوار، تربت حیدریه، قوچان، سرخس و ۲ کشتارگاه در فریمان شمار کشتارگاه‌های صنعتی دام در خراسان رضوی به ۱۲ مرکز می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید کمال الدین میرجعفریان در نشست کارگاه ساماندهی کشتارگاه‌های دام خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: هم اینک شهرستانهای نیشابور، مشهد، فریمان و تربت جام دارای کشتارگاه صنعتی دام هستند و امسال کشتارگاه‌های درگز و شمال شهر مشهد در جاده کلات نیز به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: هم اینک ۳۶ کشتارگاه سنتی دام در خراسان رضوی وجود دارد که سیاست استان تبدیل آنها به کشتارگاه‌های صنعتی پیشرفته به صورت منطقه‌ای و تعطیل شدن کشتارگاه‌های سنتی است که در این راستا باید هشت کشتارگاه‌ صنعتی تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری کامل رسیده باشد.

وی گفت: برای ساخت دومین کشتارگاه صنعتی دام در فریمان مقرر شد مجوز برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه داده شود تا این کشتارگاه ساخته و تا یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.

میرجعفریان افزود: به خاطر ماهیت توریستی شهرستان طرقبه - شاندیز و وجود استراحتگاه‌ها و رستوران‌های مختلف، میزان کشتار دام در آن زیاد است و دام این شهرستان در ۲ کشتارگاه سنتی کشتار می‌شود و از سوی دیگر شهرستان گلبهار در جوار طرقبه - شاندیز نیز کشتارگاه سنتی یا صنعتی ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در این راستا مقرر است با محوریت فرمانداری چناران، ظرف ۲ هفته سرمایه‌گذار بخش خصوصی به منظور ایجاد کشتارگاه در غرب مشهد و پاسخگویی به نیاز ۲ شهرستان گلبهار و طرقبه شاندیز معرفی شود تا زمینه ایجاد آن فراهم شود.

وی بیان کرد: شهرستان تربت حیدریه بارانداز دام در خراسان رضوی است و کشتارگاه صنعتی ندارد از این رو مقرر شد فرمانداری آن شهرستان سرمایه گذار بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه را معرفی کند و تسهیلات لازم در اختیار وی قرار دهد تا کشتارگاه صنعتی ظرف ۶ ماه در این شهرستان ساخته شود و به بهره‌برداری برسد.

میرجعفریان افزود: فرمانداری زبرخان هم تقاضای ایجاد کشتارگاه صنعتی در این شهرستان را دارد و هم اینک سه کشتارگاه سنتی در زبرخان فعال است اما با توجه به گردشگر پذیر بودن این شهرستان، نیاز به ایجاد کشتارگاه صنعتی وجود دارد که مقرر شد فرمانداری طرح توجیهی – اقتصادی برای ایجاد این کشتارگاه را تهیه کند تا در کارگروه ساماندهی کشتارگاه‌های استان بررسی شود و به نتیجه منتهی شود.

نظر شما