شناسهٔ خبر: 46615085 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

لاری در گفت و گو با ایلنا:

ارائه پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری مراسم ماه‌رمضان و انتخابات/ پایان موج چهارم کرونا مشخص نیست

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر در آغاز موج چهارم کرونا هستیم و نمی‌توان بازه زمانی مشخصی برای به اوج رسیدن و سپس فرود آن اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

«سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به موج چهارم کرونا و افزایش مراسم‌های سوگواری به دلیل مرگ و میر فوتی‌های کرونا، بیان کرد: در این راستا، پروتکل ابلاغی آرامستان‌ها باید اجرا شود، حتی برای برگزاری مراسم مربوط به فوت شدگان عادی یا غیر کرونایی نیز تجمع ممنوع است و در شهرهایی با وضعیت قرمز و نارنجی باید از طرف متولیان در این زمینه ممانعت شود. 

وی در مورد تجمعات انتخاباتی و همچنین با توجه به نزدیک شدن ماه رمضان، تجمعات مذهبی، ادامه داد: درباره ماه رمضان پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ستاد ملی مقابله با کرونا، عدم اجرای مراسم در شهرهای قرمز و نارنجی بوده و در شهرهای زرد و آبی هم فقط در فضای باز و در صورت فضای بسته حداکثر با ۳۰ نفر و در آبی با ۵۰ نفر برگزار شود. 

لاری افزود: البته این موارد نیز باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خاص خود برگزار شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: برای انتخابات نیز پروتکل‌های بهداشتی مربوطه برای وزارت کشور ارسال شده است و عدم برگزاری اجتماعات تبلیغاتی و شرایط خاص حوزه‌های انتخاباتی را ارسال کردیم و منتظر تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

لاری در مورد موج چهارم افزود: در حال حاضر در آغاز موج چهارم کرونا هستیم و نمی‌توان بازه زمانی مشخصی برای به موج رسیدن و سپس فرود آن اعلام کرد. 

وی گفت: رفتار این بیماری در تمام یک سال و چند ماه گذشته نشان داده که به رفتار اجتماعی ما بستگی دارد و هر چه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تجمع‌ها کمتر باشد، میزان بیماری نیز کمتر خواهد بود.

نظر شما