شناسهٔ خبر: 46594947 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یکهزار و ۶۷۰ خیر در طرح اکرام محسنین دامغان مشارکت کردند

سمنان- ایرنا- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) دامغان گفت: یکهزار و ۶۷۰ حامی نیکوکار از فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت این نهاد در شهرستان حمایت و ماهانه کمک های خود را به آنها اهدا می‌کنند.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا کشاورزیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال گذشته ۱۱ میلیارد ریال به صورت نقدی توسط حامیان طرح اکرام و محسنین به حدود ۴۰۰ فرزند یتیم و محسنین دامغان پرداخت شد.

وی ادامه داد: میانگین سرانه ایتام ماهانه سه میلیون ریال و میانگین سرانه محسنین ماهیانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است. 

کشاورزیان اظهار داشت: تعداد ۳۸۴ نفر از فرزندان محسنین و ۱۰ نفر از فرزندان دارای بیماری صعب‌العلاج، در حال حاضر مبلغ ناچیزی دریافت می‌کنند و تعدادی از این افراد فاقد حامی هستند که مردم می‌توانند با مراجعه به واحد اکرام و پرداخت حداقل ۱۰۰ هزار ریال حامی معنوی این افراد شوند. 

وی به افزایش مشارکت ۳۵ درصدی خیران اشاره و اضافه کرد: سال ۹۸،  هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به صورت نقدی به ایتام و محسنین کمک شد که با توجه به کمک ۱۱ میلیارد ریال در سال ۹۹، کمک خیران حدود ۳۵ درصد افزایش داشته است. 

کشاورزیان تصریح کرد: علاوه بر کمک های مالی، برخی از حامیان در خصوص کمک‌های تحصیلی، درمانی و جهیزیه ایتام و فرزندان محسنین نیز با کمیته امداد دامغان مشارکت می‌کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) دامغان گفت: مدت حمایت حداقل یک سال است که طی آن حامی به صورت ماهیانه مبلغ تعهد شده خود را به شماره حساب کمیته امداد امام (ره) با شناسه واریز مخصوص ارسال می‌کند. 

به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۱۵۶ خانوار شامل سه هزار و ۷۷۳ نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) دامغان قرار دارند.

شهرستان دامغان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما