شناسهٔ خبر: 46594944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس جهاد کشاورزی زنجان:

میزان تولید گوشت مرغ در زنجان سه برابر نیاز استان است

زنجان - ایرنا - رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه نیاز این استان به گوشت مرغ روزانه بیش از ۸۰ تن است، گفت: سه برابر این میزان در داخل استان گوشت مرغ تولید می‌شود.

صاحب‌خبر -

جواد تاراسی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از روزهای پایانی سال گذشته به علت تفاوت قیمت‌هایی که بین استان زنجان و سایر استان‌ها وجود داشت که با وجود توزیع مرغ بیشتر، شاهد تشکیل صف بودیم و شهروندان از وضعیت موجود ناراضی بودند. 

وی با بیان اینکه پس از حل مشکل مرغ‌داران با افزایش قیمت مرغ گرم، عرضه آن به بازار بیشتر می‌شود، اظهار داشت: توزیع گوشت مرغ بر اساس نیاز بازار انجام می‌شود و اگر مرغ‌داری‌ها در استان نسبت به ارائه گوشت مرغ به بازار خودداری کنند، به تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های نظارتی معرفی می‌شوند.

 تاراسی افزود: شهروندان می‌توانند برای برخورد با واحدهای‌های خرده‌فروشی که مرغ گرم را گران‌تر عرضه‌ می‌کنند با شماره ۱۲۴ بازرسی تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا اوایل فروردین امسال براساس تصمیم قرارگاه ساماندهی مرغ کشور، قیمت مصوب مرغ گرم برای مصرف‌کننده از کیلویی ۲۰ هزارو ۴۰۰ به کیلویی ۲۴ هزارو ۹۰۰ تومان افزایش یافت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون ۳۱۰ واحد پرورش طیور اعم از مرغ گوشتی، مرغ تخم‌گذار و بوقلمون در این استان فعالیت دارند، گفت: از این تعداد زمینه فعالیت ۲۳۸ واحد، پرورش مرغ گوشتی است و ۱۷ واحد نیز در زمینه پرورش مرغ تخم‌گذار فعالیت می‌کنند. 

نظر شما