شناسهٔ خبر: 46589790 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دفتر نخست وزیری کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد؛

سفر چانگ فرصتی برای تقویت روابط سئول و تهران است

تهران - ایرنا - دفتر «چانگ سای کِیون» نخست وزیر کره جنوبی همزمان با سفر او به تهران در بیانیه ای اظهار امیدواری کرد که این سفر که از امروز آغاز و تا سه شنبه ادامه خواهد داشت، فرصتی برای تقویت روابط دوستانه و سنتی بین سئول و تهران ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از تلویزیون آریرانگ( Arirang TV  - شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان مستقر در سئول کره جنوبی)، نخست وزیر کره جنوبی در این سفر با مقام های ارشد ایران از جمله معاون اول رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین با بازرگانان کره جنوبی در ایران دیدار و گفت وگو خواهد کرد.
آریرانگ افزود:سفر جانگ به ایران به عنوان اولین سفر یک نخست وزیر کره جنوبی طی 44 سال گذشته به تهران و به دنبال آزاد سازی کشتی توقیف شده کره جنوبی بعد از سه ماه از سوی تهران انجام شده است.
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 15 دی ماه سال گذشته یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری هانکوک جیمز حامل 7هزار و 200 تن مواد شیمیایی را به دلیل نقض پروتکل های زیست محیطی در خلیج فارس توقیف کرد.
این کشتی هفته گذشته آزاد شد.
«سعیدخطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیشتر اعلام کرده بود  «چانگ سای کِیون» در روزهای ۲۲ و ۲۳ فروردین برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران و گفتگو در خصوص موضوعات دوجانبه از جمله موضوع محدودیت‌های غیرقانونی ایجادشده برای دسترسی به منابع بانک مرکزی در این کشور به تهران سفر خواهد کرد.  

نظر شما