شناسهٔ خبر: 46547350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیروزی ملوانان در سالگرد درگذشت قایقران ، وضعیت قرمز در شهرداری آستارا

رشت - ایرنا - هفته نوزدهم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور عصر چهارشنبه برگزار شد و طی آن تیم ملوان در سالروز درگذشت سیروس قایقران به پیروزی رسید اما تیم شهرداری بندرآستارا دومین شکست متوالی در دور برگشت را متحمل شد.

صاحب‌خبر -

در جریان این رقابت ها و در یکی از دربی های استان گیلان در لیگ دسته اول باشگاه های کشور، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی برابر تیم چوکا تالش دیگر نماینده گیلان به برتری رسید اما تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا در شیراز مغلوب تیم فجر سپاسی شد.

تیم های فوتبال ملوان بندرانزلی و چوکا تالش در سالروز درگذشت مرحوم سیروس قایقران کاپیتان و بازیکن اسبق تیم ملی و باشگاه ملوان بندرانزلی رو در روی هم قرار گرفتند و قبل از آغاز این دیدار نیز، بازیکنان و کادرفنی هر دو تیم با اهدای شاخه های گل مقابل عکس مرحوم قایقران، یاد و خاطره این اسطوره فوتبال را گرامی داشتند.

زنده یاد سیروس قایقران کاپیتان با صلابت تیم ملی ملوان و تیم فوتبال ایران  در تاریخ ۱۸ فروردین ماه سال ۷۷ هنگام سفر به تهران در منطقه امامزاده هاشم رشت با خودروی شخصی خود تصادف کرد که این تصادف منجر به درگذشت این اسطوره فوتبال کشور شد.

از این رو  ملوانان تمام سعی و تلاش خود را بکار گرفتند تا در سالروز درگذشت این بازیکن بزرگ و استثنایی، برابر چوکا به برتری برسند تا یاد و خاطره مرحوم قایقران را با یک پیروزی دلچسب گرامی بدارند که سرانجام نیز موفق به این امر شدند.

البته در آغاز این بازی و در ابتدای نیمه اول،  تیم فوتبال ملوان بازی را هجومی آغاز کرد و در همان حملات اولیه خود از روی نقطه پنالتی به گل برتری نیز دست یافت که در دقیقه ششم این دیدار، داور این بازی در درون محوطه جریمه چوکا اصابت توپ به دست بازیکن این تیم را خطای پنالتی اعلام کرد که این ضربه را مهدی نیایش پور بازیکن تیم ملوان به گل برتری تبدیل کرد.

در آغاز نیمه دوم نیز هر دو تیم یک بازی هجومی را از خود به نمایش گذاشتند و بازیکنان ملوان و چوکا در این نیمه فرصت گلزنی داشتند اما این فرصت ها به هدر رفت تا در نهایت این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود ملوان خاتمه یابد.

به هرحال تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با برتری در این دیدار خانگی و کسب هر سه امتیاز این دربی ، چند پله در جدول صعود کرد اما تیم فوتبال چوکا تالش با شکست برابر ملوان، همچنان جزو تیم های انتهای جدولی باقی ماند و شرایط آنان نیز در جدول به هیچ وجه مناسب نیست.

چوکایی ها اگر خواهان حفظ سهمیه خود در رقابت های لیگ دسته اول کشور هستند، به طور حتم باید در بازی های خانگی خود به پیروزی و در بازی های خارج از خانه نیز به کسب حداقل امتیاز فکر کنند تا در هفته های پایانی مسابقات با مشکل و خطر سقوط روبرو نشوند.

اما تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا دیگر نماینده استان گیلان در رقابت های لیگ دسته اول کشور، در هفته نوزدهم این مسابقات در دیداری همزمان در شیراز رو در روی تیم فجر سپاسی قرار گرفت که در نهایت با نتیجه سه بر یک مغلوب حریف خود شد.

تیم شهرداری بندر آستارا هفته گذشته نیز در اولین بازی از دور برگشت این مسابقات نیز در یک دیدار خانگی مغلوب حریفش شد تا زنگ خطر برای این تیم به صدا درآید و به قول معروف وضعیت شهرداری بندر آستارا قرمز شود.

این تیم که با مشکلات مالی مواجه است ، به دلیل همین شرایط هفته گذشته پایان رافت سرمربی این تیم و همچنین چند بازیکن از شهرداری بندر آستارا جدا شدند که این امر مشکلات این تیم را برای برگزاری این مسابقه مضاعف کرد.

با این وجود گفته می شود مسئولان تیم شهرداری بندر آستارا  پیش از برگزاری بازی این تیم برابر فجر سپاسی ، مقداری از مبلغ قرارداد بازیکنان را پرداخت کردند تا آنان با روحیه خوب رو در روی تیم فجر سپاسی قرار گیرند اما جدایی سرمربی و چند بازیکن دیگر ، تاثیر منفی روی این تیم گذاشت و سرانجام شهرداری بندرآستارا در این دیدار خارج از خانه مغلوب شد.

این در حالی است که تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا در پایان دور رفت رقابت های لیگ دسته اول کشور، در صدر جدول قرار داشت و عنوان قهرمانی نیم فصل را به خود اختصاص داد اما با وجود دو شکست متوالی در دور برگشت ، این تیم با صدر جدول فاصله گرفت.

البته اگر این روال ادامه یابد به طور حتم تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا در بازی های آتی خود نیز نمی تواند همانند دور رفت نتایج درخشانی را کسب کند و به همین دلیل مسئولان این باشگاه باید چاره ای بیاندیشند تا مشکلات و حواشی موجود این تیم  به حداقل کاهش یابد.

به هرحال در هفته نوزدهم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول کشور، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در یکی از دربی های گیلان موفق شد به پیروزی دست یابد اما تیم شهرداری بندر آستارا در ادامه روند نتایج ضعیفش در دور برگشت، با شکست مواجه شد.

تا پایان هفته نوزدهم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور، تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا با ۳۱ امتیاز در رتبه چهارم، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با کسب ۲۸ امتیاز در مکان هفتم و تیم فوتبال چوکا تالش با ۱۹ امتیاز در مکان شانزدهم جدول رده بندی قرار دارند.

 در رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان، ۱۸ تیم به صورت دوره ای و رفت و برگشت در یک گروه با هم به رقابت می پردازند که تیم های فوتبال ملوان بندرانزلی، چوکا تالش و شهرداری بندر آستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند.

نظر شما