شناسهٔ خبر: 46530443 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

افزایش دوبرابری مراکز نیکوکاری در خراسان شمالی/به همت کمیته امداد خراسان شمالی ستاد اطعام مهدوی در استان آغاز به کار کرد

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی به همراه معاونین و روسای این نهاد با حجت الاسلام والمسلمین نوری، نماینده ولی فقیه در استان به منظورتبریک سال نو و ارائه گزارش عملکرد از فعالیت های این نهاد طی سال ۹۹ و همچنین تصمیم گیری در خصوص برنامه های ماه مبارک رمضان و اجرای رزمایش مواسات و همدلی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد از راه اندازی ستاد اطعام مهدوی در استان خبر داد و گفت: این ستاد از روز گذشته ۱۶ فروردین ماه فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی به برنامه های این ستاد اشاره کرد وافزود: این ستاد با هدف اجرای رزمایش مواسات و همدلی و اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۷۲ آشپزخانه مهدوی در حال آماده سازی است تا پخت غذای گرم و توزیع آن بین خانواده های نیازمند را طی ماه مبارک رمضان داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته طی رزمایش مواسات و همدلی طی سال ۹۹ نیز تصریح کرد: در حوزه مواسات در سال گذشته ۶۴۰ هزار پرس غذای گرم و ۸۵ هزار بسته غذایی بین نیازمندان آسیب دیده از کرونا و نیازمندان تحت حمایت این نهاد توزیع شد.

 مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه از افزایش دو برابری مراکز نیکوکاری طی سال گذشته خبر داد و افزود: ما طی سال گذشته ۷۰ مرکز نیکوکاری فعال داشتیم که هم اکنون به ۱۴۴ مرکز افزایش یافته است

مجید الهی راد خاطر نشان کرد: این اقدام با رویکرد افزایش مشارکت مردمی در خدمت رسانی به محرومان انجام شده است.

وی با اشاره به موضوع برون‌سپاری خدمات مددکاری این نهاد گفت: گام نخست طرح برون‌سپاری بخشی از خدمات امداد به امور مددکاری مراکز نیکوکاری در جهت مردمی شدن خدمات هم اکنون در حال اجرا است.

الهی راد یاد آور شد: طی سال گذشته بیش از ۶۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی در بخش های مسکن، تحصیلی، جهیزیه، درمانی و اشتغال از محل منابع صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به نیازمندان پرداخت شده است.

وی در خصوص برنامه های جدید زکات نیز گفت: با همکاری ائمه جمعه امیدواریم اقدامات قابل توجهی طی امسال انجام شودو هم اکنون در حال برنامه ریزی در جهت جمع آوری زکات فطریه هستیم.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما