شناسهٔ خبر: 46524407 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رشد ۱۷۳۹ درصدی پرونده های مختومه در استان مرکزی

شقایق ابراهیمی

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: میزان پرونده های مختومه در سال ۹۹ نسبت به سال ماقبل آن ۱۷۳۹ درصد رشد داشته و قریب به ۵۰ هزار پرونده بیشتر از سال ۹۸ وارد و مختومه شده است.

صاحب‌خبر -

سید عبدالمهدی موسوی روز چهارشنبه ۱۸ فروردین در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب اراک اظهار کرد: استان مرکزی یک قطب صنعتی است که ظرفیت ها و محاسن زیادی دارد، این استان در کنار مرکزیت، مشکلاتی دارد و سعی شده با  تعامل و هم افزایی بین دستگاه قضا و شورای تامین و صنعتگران در حوزه تولید بتوان به نحو شایسته شعارهای عالمانه و خردمندانه مقام معظم رهبری را در استان اجرایی کرد.

وی افزود: از ابتدای حضور بنده در استان ۵۰ شرکت و کارخانه مادر تخصصی شناسایی و در راستای رفع مشکلات آنها جلسات مختلف تحت ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای تامین برگزار شده و منجر به اتفاقات شایسته از جمله کاهش حقوق های معوق و ختم پرونده های کارگری در استان شده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: ایجاد اتفاقات خوب در حوزه زندانیان مالی و جرائم خشن، اسلحه و مهمات و قاچاق سوخت از دیگر توفیقات در این مجموعه بوده است.

موسوی با اشاره به پرونده های مختومه در دادگستری اضافه کرد: میزان پرونده های مختومه در سال ۹۹ نسبت به سال ماقبل آن ۱۷۳۹ درصد رشد داشته و قریب به ۵۰ هزار پرونده بیشتر از سال ۹۸ وارد و مختومه شده است. رشد کار در دادگستری نیز افزایش ۳۱ درصدی داشته علیرغم اینکه یک‌نفر هم وارد مجموعه نشده است.

وی بیان کرد: اگر اظهار نظر دادسرا یک اظهارنظر عالمانه باشد، زیربنا و روبنای عدلیه در حوزه جرم و مجازات ارتقا پیدا خواهد کرد. معتقدیم طرح تکریم یک شعار نیست که در بخشنامه‌ها بماند و باید در عمل تحقق یاید که در راستای تحقق این مهم نیز تلاش هایی صورت گرفته است.

انتهای پیام

نظر شما