شناسهٔ خبر: 46523072 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشف و معدوم سازی ۴۰ کیلو گرم انواع فرآورده‌های دامی غیر قابل مصرف در خوشاب

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: بیش از ۴۰کیلو گرم انواع فرآورده‌های دامی غیر قابل مصرف در خوشاب، کشف، ضبط و معدوم سازی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود ترخاصی رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: با اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی از ۱۵ اسفند ۹۹ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ همه اصناف مرتبط مورد بازرسی و نظارت بهداشتی ویژه قرار گرفتند.

او افزود: در این بازرسی‌ها بیش از ۴۰ کیلو گرم انواع فرآورد‌های خام دامی اعم از گوشت مرغ، گوشت قرمز غیر قابل مصرف کشف، ضبط و معدوم سازی شد که در این خصوص دو فقره پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خوشاب ادامه داد: در مدت اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ۲۰۷۶ کیلوگرم گوشت قرمز بهداشتی با کیفیت از کشتارگاه دام استحصال و مهر سلامت برای مصرف دریافت کرد.

ترخاصی بیان کرد: ۳۲ هزار ۳۹۵ کیلوگرم گوشت مرغ گرم و منجمد با مجوز بهداشتی دامپزشکی وارد شهرستان شد و اجازه توزیع را اخذ کرد که نسبت به همین بازه زمانی در سال ۹۹ افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: واحد قرنطینه وامنیت زیستی این شبکه در مدت این طرح ۱۲۸ فقره مجوز بهداشتی حمل طیور زنده صادر کردند که در مجموع ۱۸۷ هزار و ۵۰۱ قطعه طیور گوشتی از مزارع پرورش طیور شهرستان به مقصد کشتارگاه‌های استان ارسال شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب تأکید کرد: طی اقدامات بهداشتی انجام شده و صدور مجوز جوجه ریزی فارم‌های پرورش طیور صنعتی در مجموع ۱۴۱ هزار و ۲۹۸ قطعه جوجه یک روزه گوشتی وارد شش فارم پرورش این شهرستان شده است.

انتهای پیام// ع. ظ

نظر شما