شناسهٔ خبر: 46515319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دوچرخه‌سوار میاندوآبی در رقابت‌های شمالغرب کشور قهرمان شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره ورزش و جوانان میاندوآب‌ گفت: "مسعود خاکی" دوچرخه‌سوار ملی‌پوش و شایسته اهل این شهرستان در مسابقات این رشته در منطقه شمالغرب کشور به مقام قهرمانی دست یافت.

صاحب‌خبر -

رضا زرندی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این مسابقه غیررسمی روز گذشته با حضور تعدادی از دوچرخه‌سواران به منظور آماده سازی در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: در این رقابت‌ها بیش از ۱۰۰ رکابزن از شهرهای تبریز، میاندوآب، اردبیل، منطقه آزاد ارس، عجب شیر و میانه در ۲ بخش کورسی و کوهستان در رده‌های سنی جوانان، نوجوانان و بزرگسالان حضور داشتند.

وی با بیان اینکه این رقابت‌ها در مجموعه ورزشی یادگار امام(ره) تبریز برگزار شد، افزود: در پایان این رقابت‌ها در رده سنی بزرگسالان بخش کورسی "مسعود خاکی" از میاندوآب به مقام قهرمانی دست یافت و المان عابدی، احسان محمودی، ایلیار معماریان و سبحان فخیمی به ترتیب دوم تا پنجم شدند.

وی بیان کرد: این دوچرخه‌سوار میاندوآبی از زمان حضور در این عرصه تاکنون مقام قهرمانی کشور در بخش کوهستان، ۲ عنوان نخست انتخابی تیم ملی و عنوان نخست در مسابقات جایزه بزرگ قهرمانی کشور و مقام قهرمانی در مسابقات بین المللی را کسب کرده است.

رییس اداره ورزش و جوانان میاندوآب اضافه کرد: خاکی در آبان ماه سال گذشته نیز توانست در مرحله نخست لیگ دوچرخه‌سواری پیست و جاده جوانان کشور در مشهد چهار مدال نقره و برنز را در رشته "چهار کیلومتر" ، "اسکرچ" ، "یک کیلومتر" و "اسپرینت" کسب کند.

مسعود خاکی متولد سال ۱۳۸۱ میاندوآب است که به عنوان یکی از پدیده‌های نوظهور رشته دوچرخه‌سواری کشور محسوب می‌شود؛ وی دوچرخه‌سواری را به شکل حرفه‌ای و در حد قهرمانی از سال ۱۳۹۶ آغاز کرد و از همان سال به اردوی تیم‌ملی دعوت شد.

میاندوآب‌ با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما