شناسهٔ خبر: 46502368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امام جمعه یزد: نظام آموزشی کشور نیازمند تغییر است

امام جمعه یزد با تاکید بر این‌که سیستم آموزشی و اداری آموزش و پرورش نیازمند تغییر است، گفت: می توان از فرصت کرونا برای ایجاد این تحول استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی صبح امروز در جریان دیدار با وزیر آموزش و پرورش با بیان این که کرونا شرایط جدیدی در کشور ایجاد کرد اما در حوزه آموزش و پرورش از آنجا که آموزش ها مجازی شده است، اظهار کرد: باید دقت بیشتری انجام شود و تدریس باید تقویت و ساماندهی شده و از کاستی ها و حواشی آن کاسته شود.

وی افزود: در این شرایط می شود به این فکر کرد که سبک آموزش و سبک اداری آموزش و پرورش را متحول کرد زیرا در سیستم قدیم آموزشی هم وقت معلم ها تلف می شود و هم دانش آموزان که این امر هزینه های بسیاری را نیز به دولت تحمیل می کند.

امام جمعه یزد گفت: اگر برنامه ریزی شود و تحولی ایجاد شود که سیستم تدریس معلمان مانند سیستم تدریس اساتید دانشگاه باشد و زمان اضافه را در اختیار خودشان باشند، هم معلمان به معیشت و مطالعه و زندگی خود رسیدگی می کنند و هم دولت در تمام طول سال به معلمان تعهد ندارد و هزینه های آن کاهش می یابد.

ناصری یزدی با بیا این که سیستمی جدید و کارآمد و پویا باید برای نظام آموزشی برنامه ریزی شود، تصریح کرد:  سیستم آموزش ما از 100 سال پیش به شیوه غربی‌ها بوده و به نظر می رسد که غربی‌ها در این سیستم به سمت آموزش های سطحی رفته اند و تدین و تعقل و تفکر را از آموزش ها حذف کرده اند.

ناصری تاکید کرد: اگر در آموزش تدین وجود داشته باشد، دانش آموز از ابتدا نسبت به درس و تحصیل خود و تعیین الگو تعهد پیدا می کند اما اگر تدین وجود نداشته باشد، الگو و خط مشی مطابق خواست غربی‌ها تعیین می شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: در مورد تعقل و تفکر نیز بیان کرد: وقتی این دو از سیستم آموزشی حذف شود، خلاقیت از بین می رود و نتیجه آن بیکاری هزاران فرد فارغ التحصیل است در حالی که هر دانشجو باید یک کارآفرین باشد اما از آنجا که تفکر از سیستم حذف شده، دانش آموز و دانشجو سطحی نگر بار آمده و به سیستم بخوان، حفظ کن و نمره بگیر عادت کرده است.
ناصری با تاکید بر اینکه در قرآن کریم بر تفکر و تعقل تاکید مکرر شده است، افزود: غربی ها این مهم را از سیستم ما حذف کرده اند و اکنون دیگر وقت آن رسیده که این سیستم را متحول کنیم.

ناصری همچنین با تاکید بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: باید معلمانی در این دانشگاه تربیت شوند که نسبت به دین بچه ها احساس مسئولیت داشته باشند و با امانات الهی به نحوی رفتار کنند و به نحوی آنها را تربیت کنند که آینده خود و کشور را بسازند.

انتهای پیام/ب

نظر شما