شناسهٔ خبر: 46501529 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

شهادت ۲ محیط‌بان زنجانی در عملیات تعقیب و گریز/ دستور فوری برای پیگیری این رویداد/ دستگیری یکی از عوامل شهادت محیط‌بانان زنجان

مهدی مجلل و میکائیل هاشمی، دو تن از محیط‌بانان که در تعقیب یک خودرو نیسان در منطقه حفاظت شده فیله خاصه استان زنجان بودند، در پی شلیک افراد ناشناس و اصابت گلوله سلاح جنگی، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند؛ رویدادی تلخ که به روایت پلیس، رقم زنندگانش شکارچیان محلی هستند.

صاحب‌خبر -
دو محیط‌بان ایثارگر به نام‌های «مهدی مجلل» و «میکاییل هاشمی» بر اثر اصابت گلوله سلاح جنگی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

به گزارش «تابناک»؛ متأسفانه شب گذشته (دوشنبه) بر اثر تعقیب و گریز بین افراد ناشناس و محیط بانان که در تعقیب یک خودروی نیسان در منطقه حفاظت شده فیله خاصه استان زنجان بودند، دو محیط بان ایثارگر به نام‌های مهدی مجلل و میکاییل هاشمی بر اثر اصابت گلوله سلاح جنگی، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
 

وسعت منطقه فیله خاصه در استان زنجان ۱۱۰۵۳۲ هکتار است و گونه‌های درختی مانند درختان میوه و صنوبر و گونه‌های گیاهی چون انواع آویشن، درمنه، انواع خانواده گندمیان وگیاهان بالشتکی را می‌توان نام برد.

حیات وحش منطقه نیز شامل آهوی ایرانی، گراز، پرندگانی، چون کبک، باقرقره، انواع پرندگان شکاری، انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر زمستانی و انواع خزندگان است.


دستور فوری برای پیگیری شهادت ۲ محیط‌بان در زنجان

 
حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان زنجان از دستور فوری برای پیگیری شهادت ۲ محیط بان با سلاح جنگی در زنجان خبر داد و گفت: بنا بر گزارش ضابطین، دو محیط بان ساعی منطقه حفاظت شده قره بوطه زنجان در حین انجام وظیفه توسط افراد ناشناس به ضرب گلوله به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از اطلاع از موضوع، دستورهای لازم صادر و بازپرس ویژه قتل به محل اعزام شد، بیان داشت: همچنین با فوریت ستاد جرایم خاص تشکیل و دستورهای لازم توسط دادسرای زنجان به ضابطین ابلاغ و یکی از معاونین دادستان زنجان به عنوان مسئول مستقیم برای پیگیری و شناسایی و دستگیری مرتکبین تعیین شد.

صادقی نیارکی افزود: اینجانب ضمن تسلیت به خانواده این دو محیط بان و جامعه محیط بانان اطمینان می دهم مرتکبین امر در اسرع وقت شناسایی، دستگیر و برابر قانون مجازات خواهند شد.
قرائت پیام تسلیت مجمع نمایندگان استان زنجان در صحن مجلس
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز مجلس، پیام تسلیت مجمع نمایندگان استان زنجان در پی شهادت دو تن از محیط بانان این استان را به شرح زیر قرائت کرد:
متاسفانه شب گذشته دو تن از محیط بانان ایثارگر به نام‌های مهدی مجلل و میکائیل هاشمی در یکی از مناطق حفاظت شده استان زنجان توسط افراد ناشناس به شهادت رسیدند؛ ضمن اینکه مجمع نمایندگان استان زنجان و نمایندگان این ضایعه اندوهبار را به ملت شریف ایران به ویژه مردم ولایتمدار این خطه تسلیت می‌گویند، خواستار پیگیری فوری، تعقیب و مجازات عاملان این جنایت شدند.


دستگیری یکی از عوامل شهادت محیط‌بانان زنجان


سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی، رئیس پلیس آگاهی استان زنجان به مهر گفت: عوامل شهادت دو محیط بان زنجانی شناسایی شدند و از شکارچیان محلی هستند. در حال حاضر یکی از این افراد دستگیر شده و تلاش برای دستگیری سایر افراد ادامه دارد.

وی افزود: موضوع دقیق در دست بررسی آگاهی استان قرار دارد و در خصوص جزئیات این حادثه بعد از تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.
 

نظر شما