شناسهٔ خبر: 46485155 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

خیز ایران برای کسب ۶۰ سهمیه المپیک

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه مهمترین و اصلی‌ترین کانون رقابت در ورزش قهرمانی، المپیک است، گفت: معیار قضاوت برای جایگاه کشور‌ها در حوزه ورزش قهرمانی المپیک است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
صالحی امیری با حضور در برنامه چاپ اول با اشاره به کشب آخرین سهمیه المپیک برای کشورمان که مربوط به عالمیان است، افزود: تاکنون ۵۳ سهمیه کسب شده و پیش بینی می‌کنیم که انشاالله به ۶۰ سهمیه برسیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه اظهار کرد: پیش بینی ما قبل از کرونا ۷۰ سهمیه بود ولی با توجه به شرایط پیش آمده پیش بینی ما بین ۶۰ تا ۷۰ سهمیه است.

صالحی امیری افزود: تقریبا همه ۱۲ فدراسیونی که سهمیه گرفتند برای رویداد‌هایی که در پیش رو دارند در خارج از کشور به سر می‌برند و درگیر اردو‌های تمرینی هستند.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: کشتی ایران در قرقیزستان به سر می برد و وزنه برداری ما در حال اعزام است.

صالحی امیری با بیان اینکه در المپیک قبلی سهمبه ما بیش از ۶۰ مورد بود، افزود: المپیک، کانون اصلی خواستگاه ورزش قهرمانی است و ۲۰۶ کشور در حال رقابت برای حشور قوی در المپیک هستند.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: همه قهرمانان در سراسر جهان در حال رقابت هستند که خود را به سکو برسانند و ۲۰۶ کشور تلاش می‌کنند که خود را به توکیو برسانند.

وی افزود: در توکیو برای هر رشته، ماده و وزن، ۳ ورزشکار شانس به سکو رسیدن را دارند و در حال تلاش هستند.

صالحی امیری گفت: مهمترین و اصلی‌ترین کانون رقابت در ورزش قهرمانی المپیک و معیار قضاوت برای جایگاه کشور‌ها درحوزه ورزش المپیک است.

وی گفت: برای رسیدن به نقطه المپیک، حداقل به یک برنامه یک دهه‌ای نیاز است و حداقل می‌توانیم برای ۱۰ سال بعد نتیجه گیری کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه جایگاه ورزش ایران در آسیا و دنیا بسیار قابل قبول است، گفت: در آسیا جزء ۵ قدرت اول ورزش‌های قهرمانی هستیم و در رویداد بعدی آسیایی باید به جایگاه چهارم دست پیدا کنیم.
 
<div id="video-display-embed-code_371081" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/814037/371081?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما