شناسهٔ خبر: 46483939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سید علی نکویی درگذشت

سید حبیب الله وکیل زاده

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان گفت: سید علی نکویی از چهره‌های مطرح جبهه اصلاحات پس از سال‌ها مجاهدت در راه اعتلای کشور پس از تحمل یک دوره بیماری سخت دار فانی را وداع گفت.

صاحب‌خبر -

علی ناظم زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: علی نکویی- رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان چند سال درگیر بیماری سرطان بود و به واسطه درمان بهبودی نسبی پیدا کردند که متأسفانه در پایان سال ۱۳۹۹ حال ایشان مجدداً رو به وخامت گذاشت که متأسفانه بامداد امروز ۱۶ فروردین در بیمارستان میلاد اصفهان دار فانی را وداع گفتند.

وی افزود: سیدعلی نکویی متولد ۱۳۱۹ در محله بیدآباد مسجد سید اصفهان دریک خانواده مذهبی به دنیا آمد .نکویی به توصیه یکی از روحانیون علی رغم تمایل به ادامه تحصیل در دانشکده فنی، شغل معلمی را انتخاب کرد. در سال ۱۳۳۹ در مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی پذیرفته شد و در سال ۴۰ به علت مشکلات خانوادگی به اصفهان منتقل و در دبستان و دبیرستان مولوی به عنوان آموزگار دبستان مشغول شد. در سال ۱۳۴۲ ازدواج کرد که حاصل این ازدواج دو پسر و دو دختر است.

ناظم زاده افزود: حدود سه سال فرمانداری نجف آباد، ۲ سال مشاور استاندار و رئیس بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی و سپس مدتی فرماندار اصفهان و پس از آن نیز مسئولیت استانداری باختران (کرمانشاه) از جمله سوابق اجرایی ایشان است. نزدیک به ۶ سال در کرمانشاه در سخت‌ترین شرایط کشور در دوران جنگ تحمیلی، بمباران‌ها و موشک باران، دوران بازسازی، ورود آزادگان، عملیات مرصاد و … شرکت کرد.

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان گفت: بعد از استانداری باختران به عنوان استاندار چهارمحال و بختیاری مشغول و منصوب شد و پس از سه سال خدمت در چهارمحال و بختیاری درخواست بازنشستگی داد و در اصفهان مسئولیت راه‌اندازی و مدیریت مؤسسه حفظ و تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) و نگارستان را بر عهده گرفت.

وی خاطرنشان کرد: نکویی پس از خرداد ۱۳۷۶ در دولت اصلاحات مجدداً دعوت به کار شد و مسئولیت استانداری قزوین به او محول شد؛ در دور دوم این دولت، نکویی در وزارت کشور به عنوان مشاور وزیر و مدیرکل دفتر حوزه وزارتی تا پایان شهریور ۸۴ به فعالیت خود ادامه داد و با بیش از ۴۰ سال خدمت در آموزش و پرورش و وزارت کشور بازنشسته شد و پس از آن سال ها رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان بود.

انتهای پیام

نظر شما