شناسهٔ خبر: 46482136 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

قدرت خرید مردم با حرف و جنجال سیاسی تقویت نمی‌شود ­

رئیس کل بانک مرکزی گفت: قدرت خرید مردم با حرف و جنجال سیاسی تقویت نمی‌شود با سرمایه گذاری گسترده و مولد است که تولید و رفاه افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
همتی در یادداشتی در فضای مجازی نوشت: در نخستین روز‌های کاری سال نو ذکر چند نکته را ضروری می‌دانم، کشورمان در ۲ سال گذشته دوران بسیار سختی را پشت سر گذاشت.

وی با بیان اینکه این میزان از انواع تحریم‌ها و فشار‌ها به درآمد ارزی و تجارت و مبادلات بانکی بین المللی می‌توانست اقتصاد هر کشوری را متلاشی و از پا در بیاورد، اظهار داشت: فشار اقتصادی زیادی به طبقه متوسط و با درآمد پایین جامعه وارد آمد، استقامت و مقاومت مردم به خصوص تاب آوری کشور فوق العاده بود.

همتی افزود: بانک مرکزی به کمک سایر بخش‌ها از همه توان تخصصی و مدیریتی خود برای خنثی سازی، غلبه بر فشار حداکثری و کاهش اثرات منفی آن بر اقتصاد و مردم بهره برد.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: قبلاً گفتم ناگفته‌هایی وجود دارد که به موقع خود خواهم گفت. ولی انصاف نیست افرادی که نتایج عملکردشان در چند دهه گذشته برای مردم و صاحب نظران آشکار است و معضلات ساختاری اقتصاد نتیجه تصمیمات قبلی آنهاست، عملکرد ۲ سال بسیار سخت اخیر را با شرایط عادی آن هم با درآمد ارزی چندین ده میلیارد دلاری مقایسه و حکم بر ضعف عملکرد صادر کنند.

وی گفت: فضای انتخاباتی و برخی ضعف‌های بخشی در تمشیت امور مردم نباید فضای لازم برای تلخ کردن شیرینی شکست فشار حداکثری را فراهم بسازد.

همتی افزود: شرایط معیشتی بخش عمده‌ای از مردم با وجود همه تلاش‌های مسئولین و جبران‌های انجام گرفته نیازمند توجه جدی غیر شعاری است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه قدرت خرید مردم با حرف و جنجال سیاسی تقویت نمی‌شود با سرمایه گذاری گسترده و مولد است که تولید و رفاه افزایش می‌یابد، گفت: بهبود انتظارات و شرایط کسب و کار و کاهش نا اطمینانی‌ها از شرایط اصلی سرمایه‌گذاری هستند. هیچکس حق ندارد در خصوص این موضوع مهم فرصت سوزی کند.

وی تاکید کرد: سال ۱۴۰۰ را با تأسی به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب با تقویت تولید به فرصتی برای تقویت قدرت خرید مردم تبدیل کنیم.

نظر شما