شناسهٔ خبر: 46476077 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تعداد پرونده وارده به محاکم قضایی آذربایجان‌شرقی ۲۸ درصد افزایش یافت

مراغه- ایرنا- معاون قضایی دادگستری آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه سالانه به صورت متوسط حدود ۹۵۰ هزار پرونده وارد محاکم قضایی و دادگستری‌های این استان می‌شود، گفت: سال گذشته متوسط پرونده های وارد شده به محاکم قضایی استان حدود ۲۸ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

امان اله فیض اللهی روز یکشنبه در جلسه تودیع و معارفه رئیس دادگستری مراغه افزود: این میزان پرونده با احتساب پرونده های وارده به شورای حل اختلاف بوده که در صورت اجرای طرح اصلاح این شوراها، بار سنگین این پرونده ها نیز بر دوش قضات و دادگستری ها خواهد بود.
وی با بیان اینکه بیشتر این پرونده ها به دلیل مشکلات و دعواهای قضایی ناشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی در سطح جامعه ایجاد شده است، ادامه داد: تعدد پرونده های قضایی که زمینه ساز فشار مضاعف بر قضات می شود تا جایی بوده که روزانه حدود ۲۰ پرونده توسط آنان باید مطالعه و رسیدگی شوند.
فیض اللهی با بیان اینکه به طور متوسط برای هر پرونده نیاز به برگزاری چهار جلسه رسیدگی قضایی است، اضافه کرد: این تعداد پرونده های قضایی موجب شده که سالانه تعدادی از قضات با تجربه از قضاوت در محاکم قضایی کناره گیری کنند.

اجرای عدالت و احقاق حقوق مهم ترین رسالت دستگاه قضایی است
عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه هم گفت: اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم مهم ترین رسالت دستگاه قضایی در عصر حاضر است.
آیت الله محمدتقی پورمحمدی افزود: قضات محاکم قضایی برای اجرای عدالت باید با بهره گرفتن از دلایل مستند و با تمام قدرت تلاش کنند چرا که در محضر الهی پاسخگوی مسئولیت خود هستند.
وی ادامه داد: هر حکمی که از سوی محاکم قضایی از سوی قضات صادر می شود، در آخرت مورد سوال و سنجش قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: عدالت کامل و احقاق حقوق واقعی و اصلی در زمان ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) محقق و اجرا خواهد شد.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

نظر شما