شناسهٔ خبر: 46475650 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

علائی مقدم مطرح کرد:

نقش عشایر قزوینی در تامین امنیت غذایی جامعه

رئیس سازمان امور عشایر ایران در نشست با ریاست جهاد کشاورزی قزوین گفت: در کشور ما عشایر نقش پررنگی را در کمک به تامین امنیت غذایی جامعه ایفا می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شاهپور علائی مقدم در نشست با رئیس سازمان جهاد کشاورزی  قزوین  با تاکید بر نقش موثر عشایر در تامین امنیت غذایی کشور گفت: عشایر نقش بسیار مهمی در تولید و تامین گوشت قرمز دارند و به همین دلیل ما باید با حمایت‌های لازم به حفظ و ارتقای تولید محصولات دامی از سوی این قشر کمک کنیم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران افزود: آب و هوای معتدل استان قزوین ظرفیت مناسبی را برای تولید گوشت قرمز و فعالیت در زمینه گیاهان دارویی ایجاد می‌کند و در این رابطه آماده حمایت از این قشر هستیم.

علائی مقدم اظهار داشت: تسهیلات و خدمات ارائه شده به جامعه عشایر در دولت یازدهم و دوازدهم، قابل مقایسه با دوره های گذشته نیست.

وی در ادامه با اشاره به وجود ظرفیت‌های قانونی مختلف به ویژه در برنامه ششم توسعه برای حمایت از عشایر، اظهار داشت: پیگیر استفاده از این ظرفیت ها برای تقویت معیشت و اقتصاد عشایر هستیم.

این مسئول گفت: در برنامه ششم توسعه برای حمایت از عشایر، 17 ظرفیت قانونی وجود دارد و در مجلس شورای اسلامی نیز فراکسیون عشایری نیز یک ظرفیت مهم برای رسیدگی به نیاز ها و مطالبات جامعه عشایری است.

نظر شما