شناسهٔ خبر: 46469869 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس مرکز بهداشت استان زنجان

طرح بسیج نوروزی تا ۲۰ فروردین ماه امسال ادامه دارد

صائینی با اشاره به استمرار طرح بسیج نوروزی تا ۲۰ فروردین ماه امسال، از نظارت ۱۰ تیم بازرسی بر روند رعایت بهداشت در اماکن مختلف استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، ‌معاون بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان زنجان در جمع خبرنگاران عملکرد بسیج سلامت نوروزی و اقدامات انجام گرفته از ۲۵ اسفند ۹۹ تا چهاردهم فروردین ۱۴۰۰ را در قالب ۱۰ تیم بازرسی متشکل از کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای اعلام کرد.

 

محمدرضا صائینی گفت: در این طرح تعداد کل بازرسی های انجام شده بالغ بر ۱۹ هزار و ۱۳۶ مورد نظارت بهداشتی بوده است که طی این بازدیدها تعداد ۳۹ مورد از اماکن و مراکز متخلف به مراکز قضائی معرفی شده و ۳۳ امکنه نیز به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی و پروتکل های پیشگیری از کرونا پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری بعمل آمده است. در ضمن مقدار ۱۴۳۸ کیلوگرم/لیتر مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته ضبط و معدوم گردید.

 

وی افزود: در ادامه طرح بسیج سلامت نوروزی که از ۲۵ اسفند ۱۳۹۹همزمان در تمامی شهرهای استان و مراکز بین راهی و با اولویت مراکز پرخطر از جمله رستورانها، مراکز خرید و جمعی آغاز گشته، تیمهای بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای با نظارت بر رعایت اصول بهداشتی و پروتکلهای پیشگیری از کرونا در جهت حفظ سلامت هم استانی های عزیز، پرتلاش و خستگی ناپذیر در حال فعالیت هستند.

 

این مقام مسئول تعداد کل مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی بازرسی شده را ۱۱ هزار و ۶۷۴ مورد خواند و گفت: نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در پایانه درون شهری و برون شهری و جایگاه های سوخت ۶۶۷ مورد، تعداد کل اماکن عمومی بازرسی شده ۵۳۱۲ مورد، تعداد کل مراکز تهیه و توزیع  و فروش موادغذایی پلمپ شده ۲۱ مورد و مراکز اقامتی بازرسی شده ۶۴ مورد انجام شد.

 

صائینی به بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله شیرینی و آجیل فروشی، رستوران و اغذیه فروشی ها، مراکز بین راهی و  صدور اخطار کتبی به مراکز متخلف از رعایت اصول بهداشتی اشاره کرد و گفت: بازرسی در قالب تیمهای مشترک با بازرسان تعزیرات حکومتی، صنعت ومعدن و تجارت، میراث فرهنگی و گردشگری و سایر دستگاههای ذیربط، بازدید از صنوف حساس و بحرانی در مناطق مختلف استان و  نظارت بر فعالیت پاساژها، مراکز خرید و تجمعی از دیگر اقدامات است.

 

وی با اشاره به اینکه نظارتهای بهداشتی ایام نوروز تا ۲۰  فروردین ماه امسال ادامه دارد، گفت: هر فرد می تواند بعنوان یک بازرس بهداشت بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را با سامانه ۱۹۰ یا ۳۳۰۱۹۰ در میان بگذارند تا در اسرع وقت توسط تیمهای نظارتی مورد پیگیری قرار گیرد و یا با اسکن کد رهگیری (QR) نصب شده در معرض دید مشتریان کلیه مراکز و اماکن و پاسخ دادن به سوالات مرتبط ما را در ارائه خدمات یاری نمایند.

 

 

پایان پیام/73

نظر شما