شناسهٔ خبر: 46467498 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جابه جایی ۵ میلیون مسافر جاده ای در نوروز/برخورد با متخلفان سفر اردویی مشهد

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری گفت: در کلیپی که اخیراً منتشر شد و تعدادی از زائران امام رضا(ع) بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بدون زدن ماسک در اتوبوس از کبودرآهنگ به مشهد می‌رفتند، به دلیل رعایت نشدن مقررات، شرکت، راننده و مالک اتوبوس قطع خدمات شدند.

صاحب‌خبر -

داریوش باقرجوان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آمار سفرهای نوروزی از طریق حمل و نقل عمومی جاده‌ای، اظهار داشت:‌ امسال به دلیل شیوع کرونا و تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر عدم انجام سفر، توصیه ما هم به مردم، ماندن در خانه و عدم انجام سفرهای غیرضروری بود.

وی افزود: در این ایام ناوگان فقط برای سفرهای ضروری آماده شده بود، با همین رویکرد، پیش‌فروش بلیت نوروزی نداشتیم و فروش بلیت‌ها در واقع روزفروش بود و فقط برای سفرهای ضروری، ناوگان فراهم بود و ظرفیت‌ها هم محدود شده بود. 

* کاهش 21.4 درصدی تعداد مسافردر نوروز 1400 نسبت به نوروز 98

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در نوروز 99 با توجه به آنکه در روزهای آغازین شیوع کرونا در کشور بودیم، سفرها تقریبا لغو شده بود، گفت: ‌اگر بخواهیم سفرهای نوروز 1400 را با نوروز 98 که شرایط عادی بود مقایسه کنیم، ما امسال 21.4 درصد در تعداد مسافر کاهش داشته‌ایم. 

* افزایش 9 درصدی تعداد سرویس ها در نوروز 1400 بابت رعایت فاصله گذاری

وی افزود: تا ساعت 24 روز گذشته تعداد 5 میلیون و 100 هزار مسافر از طریق ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای جابجا شده‌اند. 

باقرجوان افزود: در راستای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، تعداد سرویس‌ها (ناوگان) 9 درصد افزایش یافت. 

* انجام 673 هزار سفر در نوروز

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از 25 اسفند 99 تا پایان وقت 14 فروردین 1400، تعداد 673 هزار سفر انجام شد. 

وی توضیح داد: در واقع با وجود افزایش سرویس‌ها با کاهش 21.4 درصدی مواجه بودیم.

*ثبت 1800 مورد شکایت 

باقرجون افزود:‌در این ایام سامانه‌های پاسخگو برقرار کردیم و تلاش کردیم با مسافران همراه باشیم، همکاران ما در پایانه‌ها تا آخرین لحظه مستقر بودند، 1800 مورد شکایت از طریق تلفن گویای 141، وب سایت سازمان راهداری و غیره ثبت شد که 326 مورد آن مربوط به عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌ها بود که همکاران ما ورود کردند و مشکل را رفع کردند.

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: یک مورد از برخورد ما همان کلیپی بود که یکی دو روز اخیر منتشر شد که تعدادی از زائران امام رضا(ع) بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بدون زدن ماسک در اتوبوس از کبودرآهنگ در 12 فروردین به سمت مشهد حرکت کرده بودند که به همین دلیل شرکت، راننده و مالک اتوبوس قطع خدمات شدند و با راننده و مالک برخورد شد. 

وی افزود: در مورد دیگری هم که پیش از این خبرگزاری فارس گزارشی از عدم رعایت فاصله‌گذاری در یکی از سفرها داده بود (از اینجا بخوانید)، با مالک و راننده خاطی برخورد شد. در آن موضوع، راننده و مالک مقصر بودند.

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: تلاش می‌کنیم هزینه تخلف را برای شرکت‌های تعاونی، راننده و مالک افزایش دهیم تا اجازه تخلف نداشته باشند.

انتهای پیام/ب