شناسهٔ خبر: 46465510 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بیش از نیمی از حوادث شهر تهران در کارگاه‌های ساختمانی اتفاق می‌افتد

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: طبق آمارها حدود ۵۵ درصد حوادث کار شهرها در کارگاه‌های ساختمانی رخ می‌دهد و بیش از نیمی از حوادث شهر تهران در کارگاه‌های ساختمانی اتفاق می‌افتد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان بررسی طرح دستورالعمل حصارکارگاهی در پروژه‌های ساختمانی گفت: آمار بالای مرگ و میر افراد بر اساس فعالیت‌های پر خطر و ساخت و ساز‌ها مانند گودبرداری، تخریب و کار در ارتفاع باعث شده مسئله ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی جز ضروری‌ترین فعالیت‌های ساختمانی به شمار برود. 

او افزود: طبق آمارها حدود ۵۵ درصد حوادث کار شهرها در کارگاه‌های ساختمانی رخ می‌دهد و بیش از نیمی از حوادث شهر تهران در کارگاه‌های ساختمانی اتفاق می‌افتد. 

فراهانی تصریح کرد: باید با توجه به مخاطره‌آمیز بودن این پروژه‌ها، اشغال معابر، عدم زیبایی و عدم ایمنی برای عابرانی که در حال عبور از این کارگاه‌ها هستند و ایمنی خود کارگاه‌ها؛ این طرح تصویب شود. 

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: این کار سبب می‌شود ایمنی در کارگاه‌ها بالا برود و مسئله بعدی رصد کردن این ساختمان‌ها است. هیچ ارگانی مسئله رصد و پایش ساختمان‌ها را به طور رسمی در دستور کار خود ندارد و با سامانه بر خطی که پیش بینی شده و با گزارش آنلاین وضعیت ایمنی ارتقا پیدا می‌کند. 

او تاکید کرد: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سال ۹۲ برنامه راهبردی و استراتژیک در کارگاه‌های ساختمانی تدوین کرد و این برنامه شامل ۶ راهبرد و ۲۷ برنامه عملیاتی است و در این خصوص شهرداری‌ها را ملزم کرد که این مصوبه را انجام دهند و ما اولین شورایی هستیم که این دستورالعمل را تصویب می‌کنیم تا حقوق شهروندی ارتقا پیدا کند و کارگاه‌های ساختمانی هم ایمن شود.

 

نظر شما