به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت ذوبآهن، فرزاد اکبریان در خصوص تفاوت فرایند تولید ریل سوزن با ریلهای دیگر اظهار داشت: برای تولید این محصول جدید از تجهیزاتی مانند هادیها و پلانکها برای کنترل حرکت عرضی غلتکهای نورد در خط تولید استفاده میکنیم؛ پس این مساله در بخش طراحی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفت تا کمتر به این تجهیزات نیاز داشته باشیم.
مسؤول تیم طراحی ریل زبانه سوزن دفتر طراحی نورد ذوبآهن اصفهان با اشاره به این که تناژ تولید ریل سوزن مطابق سایر ریلها است با این تفاوت که این محصول جدید به عنوان یک نقطه تکمیل کننده در خطوط ریلی کاربرد دارد، افزود: بالاترین دقتها در کلیه مراحل طراحی ریل سوزن به کار گرفته شده است و به دلیل این که در داخل کارخانه به اطلاعات تخصصی دسترسی نداشتیم، تیم طراحی کارخانه متشکل از کارشناسان، تکنسینها و ... با بهرهگیری از تجربه، دانش روز (نرم افزارهای کامپیوتری) و... طراحی این محصول استراتژیک را با موفقیت به پایان رساندند.
وی ادامه داد: در بخش طراحی برای پروفیلهای عادی زمان به دو تا سه ماه زمان نیاز دارند اما طراحی ریل سوزن به دلیل حساسیتهای خاص و شکل پروفیل نامتقارن حدود هفت ماه زمان برد و در اولین مرحله نیز به تولید نرمال محصول دست یافتیم و برای طراحی این محصول در مجموع حدود ۱۲۰ شیت نقشه آماده شد.
اکبریان عنوان کرد: تنها تعداد معدودی از کشورهای دنیا تکنولوژی تولید این محصول ارزشمند را دارا هستند و بسیار خوشحال هستیم و افتخار میکنیم که ایران به عنوان پنجمین کشور، این دستاورد مهم را با تلاش شبانهروزی کارگران ذوب آهن اصفهان بومی سازی کرد و به تولید انبوه رساند.
مسؤول تیم طراحی ریل زبانه سوزن دفتر طراحی نورد ذوب آهن اصفهان با اشاره به این که تولید ریل سوزن سالانه از خروج ۵۰۰ میلیارد تومان ارز از کشور جلوگیری میکند، خاط نشان کرد: ریل سوزن در گذشته جزء لیست محصولات وارداتی ایران بود اما ذوب آهنیها همانند تولید سایر محصولات بر واردات این محصول جدید نیز خط بطلان کشیدند تا تولید ایران روانه بازار کشور شود و در آینده نیز با صادرات ریل سوزن، این محصول را در لیست واردات سایر کشورها قرار دهند.
وی از ریل سوزن به عنوان کلید توسعه حمل و نقل ریلی کشور نام برد و گفت: زمانی که ریل گذاری خطوط انجام می گیرد این محصول خاص برای تغییر مسیر قطار باید در محل نصب شود و میتوان گفت اگر ریل گذاری را انجام دهیم اما این قطعه موجود نباشد، مانند این است که تمام جاده را احداث کردیم ولی در انتها پل نصب نشده است.
اکبریان گفت: برخی از مشتریان عنوان میکنند زمانی که با شرکتهای تامین کننده خارجی برای خرید ریل سوزن تماس میگرفتیم به سختی این محصول را در اختیار ما می گذاشتند ولی با غرور به آنها اعلام کردیم که دیگر نیازی به محصولات شان نداریم به نوعی جایگاه کشور با تولید این محصول، یک رتبه ارتقاء یافت.
مسؤول تیم طراحی ریل زبانه سوزن دفتر طراحی نورد ذوبآهن اصفهان خاطر نشان کرد: تلاش داریم با تولید محصولات جدید، نیازهای گوناگون بازار را تحت پوشش قرار دهیم؛ به عنوان مثال برای توسعه حمل و نقل ریلی کشور هر آنچه را نیاز است در ذوب آهن اصفهان تولید کنیم تا روز به روز مسیر توسعه کشور در افقی گستردهتر، هموار شود.
انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/
نظر شما