شناسهٔ خبر: 46459187 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ظریف: فرانسه به تعهداتش در برجام پایبند باشد

وزیر امور خارجه گفت: از فرانسه خواستم به تعهدات خود ذیل توافق برجام احترام گذاشته و اجرای تحریم‌های غیرقانونی اعمالی از جانب ایالات متحده را متوقف کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی، نوشت: امروز در تماس تلفنی با لودریان وزیر خارجه فرانسه به فرانسه توصیه کردم در نشست هفته آینده در وین موضعی سازنده در خصوص برجام به نمایش بگذارد.

وی تصریح کرد: از فرانسه خواستم به تعهدات خود ذیل توافق برجام احترام گذاشته و اجرای تحریم‌های غیرقانونی اعمالی از جانب ایالات متحده را متوقف کند.
 
وزرای امور خارجه ایران و فرانسه امروز شنبه پیرامون ادامه نشست کمیسیون مشترک برجام که قرار است روز سه‌شنبه در وین و بطور حضوری برگزار شود، تلفنی گفتگو کردند.
 
ژان ایو لودریان روز شنبه در تماس تلفنی محمدجواد ظریف، بر از سرگیری مذاکرات برجام و نقش تروییکای اروپایی در حفظ برجام تاکید کرد. وی بدون اشاره به اقدامات غیرسازنده آمریکا و بدعهدی‌های تروئیکای اروپای در قبال برجام، تهران را به اتخاذ اقدامات سازنده در راستای اجرای تعهدات برجامی ترغیب کرد و افزود که مذاکرات باید به نحوی پیش رود که زمینه بازگشت کامل به تعهدات توافق برجام را فراهم نماید.


نظر شما