شناسهٔ خبر: 46455031 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ادعای وزارت دفاع اوکراین در خصوص حمله نیرو‌های روسیه

وزارت دفاع اوکراین مدعی حمله نیرو‌های روسیه به ۲۰ پایگاه ارتش این کشور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، وزارت دفاع اوکراین امروز شنبه مدعی حمله نیرو‌های روسیه به پایگاه‌های اوکراین شد.

وزارت دفاع اوکراین مدعی شد: نیرو‌های روسیه ۲۰ پایگاه پدافندی وابسته به ارتش اوکراین را بمباران کردند.

این در حالی است که یک نماینده دومای روسیه در سخنانی هشدار داده که طرح اوکراین و ناتو برای حمله به جمهوری کریمه به پیامدی بد برای آن‌ها منجر خواهد شد.

این نماینده دومای روسیه در پاسخ به «الکسی اریستوویچ» نماینده اوکراین در گروه سه جانبه ارتباط که گفته بود مانور‌های ناتو که با عنوان DEFENDER-Europe ۲۱ انجام می‌شود، اقدامی ضروری برای تمرین جنگ با روسیه است، اعلام کرد: پس از چنین اظهار نظر‌هایی که هیچ کس نمی‌تواند ماهیت خصمانه آن را از طرف ناتو تکذیب کند، نقاب‌ها به طور کامل افتاده است. پیش از آنکه هرگونه گام نظامی در قبال روسیه انجام شود، آن‌ها را نصیحت می‌کنم که تاریخ جنگ بزرگ ملی که در تاریخ تا ۱۹۴۵ به وقوع پیوست را مطالعه کنند تا بدانند پیامد اسف باری در انتظار تجاوزگران است.

او همچنین اعلام کرد: نباید با روسیه با زبان زور صحبت کرد. ساکنان کریمه نباید از هیچ چیزی بترسند. شبه جزیره کریمه به شکل اطمینان باری در برابر هرگونه حمله مورد حمایت قرار گرفته است. ما متوجه هستیم که مرکز تمامی این برنامه ریزی‌های نظامی در کییف (پایتخت اوکراین) نیست؛ بلکه در آمریکا قرار دارد. از این رو از کشور‌های اروپایی می‌خواهیم تا آمریکایی‌ها را سر جایشان بنشانند و به آن‌ها اجازه ندهند تا در امور کشور‌های اروپایی مداخله کنند. اکنون زمان اخراج ناتو از کشور‌های اروپایی فرارسیده است.

این نماینده پارلمان روسیه همچنین از این که در زمانی که جهان با یک همه گیری روبروست و تلاش دارد تا میلیون‌ها نفر را نجات دهد، تلاش دارد تا از این وضع برای ایجاد جنگی جدید استفاده کند.

انتهای پیام/

نظر شما