شناسهٔ خبر: 46449940 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حیرت عمران‌خان از عدم دعوت پاکستان به اجلاس جهانی تغییرات اقلیمی از سوی آمریکا

نخست وزیر پاکستان در پی عدم دعوت آمریکا از این کشور برای شرکت در اجلاس جهانی مقابله با تغییرات اقلیمی، نسبت به این رفتار واشنگتن ابراز حیرت کرد و خواستار رویکرد جدی جامعه جهانی برای مقابله با چالش اقلیمی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رسانه‌های پاکستان روز شنبه اعلام کردند که رئیس جمهوری ایالات متحده از ۴۰ کشور برای حضور در اجلاس جهانی مقابله با تغییرات اقلیمی دعوت کرده، اما نام پاکستان در این فهرست دیده نمی‌شود.

طی روز‌های اخیر انتقاد‌های بسیاری در پاکستان نسبت به عدم دعوت به اجلاس جهانی اقلیمی به میزبانی آمریکا صورت گرفت، درحالی که پاکستان جزو هشت کشوری است که به شدت تحت تاثیر پیامد‌های زیست محیطی و تغییرات آب و هوایی قرار دارد.

علاوه بر واکنش سیاسیون در پاکستان، نخست وزیر این کشور نیز روز شنبه نسبت به عدم دعوت پاکستان از سوی آمریکا واکنش نشان داد.

«عمران‌خان» در رشته توییت‌های خود با ابراز حیرت از عدم دعوت از پاکستان به اجلاس مجازی مقابله با تغییرات اقلیمی، گفت: پاکستان به تلاش‌های خود برای غلبه بر پدیده اقلیمی ادامه می‌دهد و در این راستا آماده همکاری با هر کشور و تبادل تجربیات با دیگر کشور‌ها است.

وی افزود: ما درباره اولویت‌های کنفرانس بین المللی مقابله با تغییرات اقلیمی به میزبانی سازمان ملل در سال ۲۰۲۱ نیز صحبت کرده و معتقدیم جامعه جهانی باید رویکرد جدی تری برای این مهم داشته باشد.

به گزارش منابع پاکستانی، جدای از عدم دعوت از این کشور برای شرکت در نشست مجازی مقابله با تغییرات اقلیمی، سفر آینده «جان کری» نماینده ویژه آمریکا در امور تغییرات آب و هوایی به جنوب آسیا و قرار نگرفتن پاکستان در فهرست سفر‌های جان کری نیز موجب انتقاد از دولت اسلام‌آباد شده است.

جان کری قرار است پیش از اجلاس آتی مقابله با تغییرات اقلیمی، به امارات متحده عربی، هند و بنگلادش سفر و با مقام‌های این کشور‌ها درباره پدیده اقلیم مشورت کند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از رهبران ۴۰ کشور جهان برای برگزاری یک نشست مجازی با هدف بررسی راهکار‌های مقابله با تغییرات آب و هوایی دعوت کرده است.

زمان برگزاری این نشست مجازی مصادف با ۲۲ آوریل ۲۰۲۰ (دوم اردیبهشت) «روز زمین» شده است.

نظر شما