شناسهٔ خبر: 46446235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

برنامه راهبردی ایران و چین باید از مدت‌ها قبل عملیاتی می‌شد

کرمان - ایرنا - رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: توافق ۲۵ساله ایران و چین سند گویای پیروزی مقاومت ملت ایران  در برابر تحریم های آمریکا است و اتفاق مهمی می‌باشد که باید مدتها قبل از این عملیاتی می شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی روز شنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شاهد اتفاقات مثبتی در بخش همکاری های بین المللی از جمله همکاری با کشور چین بودیم افزود: پیامی که به دنیا ارسال شده، این است که جمهوری اسلامی ایران با کشوری که تقریبا قدرت نخست اقتصاد دنیا است برنامه راهبردی ۲۵ ساله دارد.

وی ادامه داد: این اقدام امروز صدای تمام معاندان نظام از جمله افراد سلطنت طلب را درآورده است در حالی که وابستگان به رژیم پهلوی و حامیان حکومت های سلطنت طلب و شاهنشاهی باید پاسخ بدهند که در ادوار قبل از پیروزی انقلاب چرا اینها بارها و بارها وطن فروشی کردند که اسنادش مشخص است.

پورابراهیمی با اشاره به نمونه‌ای از وطن فروشی حکومت های فاسد قبل از انقلاب اسلامی افزود: جدا شدن آذربایجان و گرجستان در دوران فتحعلی شاه قاجار، جدا شدن افغانستان در دوران محمد شاه قاجار، جداشدن ترکمنستان در دوران ناصرالدین شاه قاجار، واگذاری سرچشمه هیرمند به افغانستان، اروندرود به عراق و آرارات به ترکیه در دوران رضا شاه پهلوی و این اواخر جدا شدن کشور بحرین به عنوان استان چهاردهم ایران به آل خلیفه در دوران خفت بار محمدرضا شاه پهلوی نمونه‌ای از این اسناد وطن فروشی است اما نسل امروز آنها به نیابت از اسلاف پیشین خود ادعای نگرانی برای ایران بزرگ می کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران در طول این چهار دهه نشان داده است که حتی در جنگ نابرابر تحمیلی هشت ساله یک وجب از خاک کشور را به اجانب نداده و این سند افتخار انقلاب، امام، رهبری و شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم کرمان در مجلس با طرح این پرسش که چرا دشمنان این فضاسازی ها را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می دهند، ادامه داد: جالب اینکه بعضی از عناصر داخلی هم با معاندان و سلطنت طلبان هم نوا شده و به ظاهر نگران منافع ملی هستند؛ مگر چه خبر است؟ چرا نگران هستید؟

وی با اشاره به اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی اظهار داشت: عهدنامه ها، مقاوله نامه ها، قراردادها و موافقت نامه های دولت با دولت های خارجی پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی قابلیت اجرا خواهد داشت لذا مجلس این مهم را رصد خواهد کرد که در چارچوب منافع ملی، اسناد ذیل این توافق جامع همکاری عملیاتی شود.

پورابراهیمی تاکید کرد: تمام اسناد اقتصادی ذیل این توافق جامع همکاری پس از بررسی و تصویب در کمیسیون اقتصادی به صحن علنی برای تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد و بنابراین معیار ما در تصویب لایحه اسناد دولت، حفظ منافع ملی خواهد بود.

این نماینده مجلس منافع ملی را اصلی ترین معیار در اجرایی کردن اسناد همکاری عنوان کرد و اظهار داشت: ذره ای از منافع ملی در تصویب اسناد تعهد آور ایران با هر کشوری کوتاه نخواهیم آمد اما ابراز نگرانی بعضی از عناصر داخلی در اجرایی شدن یک برنامه راهبردی با کشورهایی که در منطقه با سیاست های جمهوری اسلامی ایران همراهی می کنند، جای تعجب دارد.

وی ادامه داد: امروز مسیر حرکت پر شتاب برای اقتصاد کشور فراهم شده و قطعا این علامتی از موفقیت های جمهوری اسلامی ایران است که در این نمونه توافق ها، خود را نشان داده است.


زمان فشار حداکثری به جمهوری اسلامی ایران تمام شده
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه مسلم است، اینکه آمریکا و اروپایی ها می دانند زمان فشار حداکثری به جمهوری اسلامی ایران تمام شده و ایران مقتدر با اتکا به ایمان مردم و رهبری حکیمانه انقلاب با وجود همه کارشکنی ها مسیر عزت را دنبال خواهد کرد و تاریخ مصرف هدفی که آنها به دنبال فروپاشی نظام ما بودند، گذشته است.

وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکلات اقتصادی با خودباوری به توانمندی های داخلی کشور به جای چشم دوختن به رفتار آمریکایی‌ها و اروپایی ها مسیری جدید ایجاد کرده است.

پورابراهیمی تصریح کرد: به فضل الهی چشم انداز اقتصاد ایران را مطلوب می بینیم و از گردنه سختی که آمریکایی ها برای ما فراهم کرده بودند عبور کرده و مطمئن هستیم جمهوری اسلامی ایران با موفقیت از این دوران عبور خواهد کرد اما باید هزینه و زمان را در این مهم به حداقل ممکن برسانیم.

وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران با عزت و افتخار مسیر خود را طی می کند البته مشکلاتی وجود دارد و ما اعتقاد داریم اگر نگاهمان به اقتصاد درون کشور باشد قطعا بخش عمده ای از مشکلات برطرف خواهد شد، و آنچه مسلم است برای فائق آمدن بر رفع تحریم های اقتصادی باید از معبر خنثی سازی تحریم ها عبور کرد که چیزی جز اتکا به منابع سرشار  نیروهای انسانی متخصص و منابع سرشار مادی کشور نمی باشد.

پورابراهیمی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با تمام محدودیت ها و موانع ایجاد شده در حوزه اقتصادی در طول سال های اخیر نشان داده با وجود تلاش های دشمن با مدد الهی و مجاهدت و مقاومت مردم مسیر خود را با اقتدار ادامه خواهد داد.

نظر شما