شناسهٔ خبر: 46428988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ثبت‌نام 834 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی یزد

رئیس ستاد انتخابات استان یزد از نهایی شدن ثبت‌نام ۸۳۴ نفر از داوطلبان انتخابات شوراها‌ی اسلامی شهر در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، احمد تر‌حمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت مشارکت در این دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، اظهار کرد: تاکنون شهرستان یزد با ۳۴۴ نفر، اردکان با ۸۷ نفر و شهرستان میبد با ۷۸ نفر بیشترین تعداد ثبت‌نام کنندگان را به خود اختصاص داد‌ند.

وی افزود: در شهرستان اشکذر ۶۴ نفر، شهرستان ابرکوه ۵۵ نفر، در شهرستان تفت ۵۱ نفر، در شهرستان مهریز ۴۴ نفر، در شهرستان خاتم ۴۴ نفر، در شهرستان بافق ۴۱ نفر و در شهرستان بهاباد ۲۴ نفر برای شوراهای اسلامی شهر ثبت نام کرده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: ٧٢٣ نفر از ثبت‌نام کنندگان را مردان با ۸۷ درصد میزان و ۱١١ نفر را بانوان با ۱۳ درصد از تعداد شرکت کنندگان را تشکیل می دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد خاطرنشان کرد: ۳۹۵ نفر از داوطلبان دارای مدرک کارشناسی، ۳۰۳ نفر کارشناسی ارشد، ۴۱ نفر دکترا، ۳۵ نفر حوزوی، ۴۶ نفر کاردانی، و ‌۱۴ نفر هم دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم هستند.

ترحمی تعداد داوطلبین ثبت‌نام شده این دوره از شورای اسلامی شهر را با دوره‌های پیشین مقایسه کرد و گفت: در دوره ششم ۸۳۴ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که در دوره قبلی این تعداد ‌هزار و ۴۱ نفر بود و در دوره چهارم شوراهای شهر ۷۵۳ نفر برای شوراهای اسلامی شهر در استان یزد ثبت نام کرده بودند.‌

رئیس ستاد انتخابات استان یزد در پایان تصریح کرد: در دوره ششم انتخابات شوراهای شهر در استان یزد ۱۷ درصد داوطلبان شامل ۱۳۹ نفر دارای سابقه ایثارگری هستند و از ثبت نام کنندگان در این دوره ۱۳ درصد شامل ۱۰۹ نفر دارای سابقه نمایندگی در دوره‌های قبلی شوراهای اسلامی شهر ‌در استان یزد می‌باشند.

 ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد ماه سال جاری هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/الف/س

نظر شما