شناسهٔ خبر: 46413147 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رگبارهای پراکنده پدیده غالب جوی قزوین در روزهای جاری

کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: از امروز تا شنبه هفته آینده رگبارهای پراکنده همراه با وزش‌ شدید باد، پدیده غالب جوی استان خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مریم بهروزی با اعلام این خبر گفت: براساس تصاویر ماهواره ای و نقشه های پیش یابی، در شرایط جوی استان افزایش ابر و در پاره ای از مناطق استان به خصوص بعدظهرها رگبارهای پراکنده و رعد و برق خواهیم داشت که در نتیجه ی امواج ناپایداری است که از امروز تا شنبه ی هفته  آینده از از سطح منطقه عبور میکند.

کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین با اشاره به اینکه طی این مدت نیز وزش بادها به نسبت شدید خواهد بود، ادامه داد: پیش بینی وضعیت جوی برای روز های پنجشنبه  و جمعه، وزش بادها جنوبی و برای روز شنبه هفته آینده وزش بادهای غربی خواهد بود.

وی گفت: با توجه به اینکه طی مدت روند افزایشی دما را نیز شاهد خواهیم بود، از شهروندان درخواست داریم با توجه به بهاری بودن بارش ها و احتمال رعد و برق به ویژه در بعدازظهر از تردد و اتراق کردن در فضاهای باز و حاشیه ی رودخانه ها خودداری کنند.

بهروزی افزود: در شبانه روز گذشته خنک ترین منطقه استان، معلم کلایه در رودبار الموت شرقی، آوج و کوهین با صفر درجه و گرم ترین منطقه استان نیز بویین زهرا با ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر می باشد و دمای هوای استان قزوین نیز طی این مدت بین ۵ تا ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی و ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌کنند. 

 

 

نظر شما