شناسهٔ خبر: 46407772 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی طی بازدید از شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) مطرح کرد:

حمایت از بخش تعمیرات و مهندسی «هما» در راستای تحقق شعار سال/ جبران عقب ماندگی‌های گذشته در حوزه هوانوردی با اتکا به توان داخلی

وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از عقب ماندگی‌های گذشته در صنعت هوانوردی، با اشاره به شعار سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»، بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به شکل وسیع برای جبران ضررهای گذشته تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۱۰ فروردین، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از بخش تعمیرات و مهندسی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم کشورمان مستحضر هستند که نوک نیزه نقشه دشمنی آمریکایی‌ها در راستای فلج کردن کشور، صنعت هوانوردی بوده است.

وی افزود: آن‌ها باعث شدند تا نه قطعات هواپیما به کشور بیاید و نه امکان تعمیرات قطعات یدکی آن وجود داشته باشد و این موضوع ایجاب می‌کرد تا با خودباوری و استفاده از فناوری و با تکیه بر توان داخلی و به یاری خدای متعال و همچنین موسسات و شرکت‌های دانش بنیان به سمت استفاده از توان داخلی حرکت کنیم.

 اسلامی تاکید کرد: یکی از شرکت‌هایی که در این مسیر خوب تلاش کرد، بخش تعمیرات و مهندسی هما بود که طی این سال‌ها توانست شرایطی را انتخاب کند که شایسته بود. این شرکت  در مسیر استفاده از توان داخل قرار گرفت و با استفاده از دانش فنی و تهیه ابزار و قطعات متعدد توانست قطعات مهم را بسازد و با انجام تعمیرات،  این قطعات را مورد بهره‌برداری قرار دهد.

 وزیر راه و شهرسازی گفت: با استفاده از این شیوه، هما توانست پروازهای داخلی و خارجی‌اش را انجام دهد و امروز شاهد آن هستیم که دو اقدام در این شرکت انجام شده است. یکی تعمیر هواپیماهای سنگین و پهن پیکر و دیگری در بخش موتور بود که قبلا در کشور سابقه نداشته و متخصصان با ابزار لازم آن‌ها را تعمیر و طراحی کردند و اکنون نیز در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: بازدید ما در راستای تقویت و ایجاد روحیه بوده است تا بتوانیم در این شرکت بیش از پیش با همکاری شرکت‌های داخلی و شرکت‌های دانش بنیان بتوانیم تحول اساسی و عمیق‌تری در صنعت هوایی به وجود آوریم.

اسلامی تاکید کرد: در تلاشیم تا این شرکت را به جهت نهضت قطعه‌سازی و تعمیرات سنگین صنعت هواپیمایی تقویت کنیم.

اهتمام در جهت تحقق شعار سال در صنعت هوایی کشور

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: صنعت هوایی بیش از هر جای کشور نیاز دارد که به شعار سال (تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها) اهتمام داشته باشد؛ چون صنعت هوایی کشورمان به شکل ساده لوحانه‌ای عقب مانده نگه داشته شده بود و این در حالی است که ما مردمی هستیم که دارای بهترین نیروهای متخصص بوده و اکنون بسیاری از نیروهای ما خارج از کشور هستند و بسیاری از آنان سرآمد این صنعت‌اند که متاسفانه خیلی راحت در این صنعت عقب مانده‌ایم.

ببینید|بازدید وزیر راه و شهرسازی از بخش تعمیرات و مهندسی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)

وی تصریح کرد: اکنون درصددیم با حمایتی که از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌دهیم، این امکان فراهم شود که به طور گسترده ضررهای گذشته را جبران کرده تا کشورمان به عنوان کشور تراز اول  در این صنعت قرار گیرد و این پتانسیل نیز وجود دارد.

اسلامی تاکید کرد: تاکنون کشورمان در بخش نظامی بسیار پیشرفت داشته و لازم است که در بخش تجاری نیز با حمایت‌های همه جانبه‌ای که انجام خواهیم داد، شاهد تحول و تحولات چشمگیر در این حوزه باشیم.

اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در وسایل حمل‌ونقل عمومی طی نوروز

عضو کابینه دولت دوازدهم در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص اجرای پروتکل‌های بهداشتی طی ایام نوروز اظهار کرد: اجرای پروتکل‌های بهداشتی طی ایام نوروز از ۲۵ اسفند آغاز شده و تا امروز که ۱۰ فروردین است، ادامه داشته است.حدود ۵ میلیون با وسیله نقلیه عمومی یا وسیله حمل و نقل عمومی سفر کردند که همچنین بر اساس محاسبات آماری و برآورد تردد شمار ها، حدود  ۲۵ میلیون سفر نیز با خودروی شخصی انجام شده است.

اسلامی گفت: موضوع مهم این است که در حمل و نقل عمومی، کسانی که مبتلا به کرونا باشند و در سامانه وزارت بهداشت ثبت شده باشد، خدمات وسایل عمومی به آن ها ارایه نمی‌شود و این نقطه برجسته‌ای برای حمل و نقل عمومی بود؛ چون نه بلیتی به افراد مبتلا به کرونا فروخته شد و نه اجازه سفر را پیدا کردند.

وی عنوان کرد: نکته بعدی این بود که مطابق پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی رعایت شد و با کسانی که اعم از متصدی وسایل نقلیه یا شرکت‌های حمل و نقل که پروتکل‌ها را نقض کرده بودند، برخورد شد.

اسلامی اظهار کرد: آنچه در سال ۹۹ رخ داد، بیش از ۳ هزار مورد تذکر یا لغو مجوز داشتیم که تاکنون نیز با متخلفان برخورد شده است.

نظر شما