شناسهٔ خبر: 46398265 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح جهش و تولید مسکن وضعیت بازار را بهبود می‌ دهد

نایب رئیس انجمن انبوه سازان مسکن تهران گفت: مجلس طرح جهش و تولید مسکن را در قالب یک طرح دو فوریتی به تصویب رسانده که خود راهگشای بازار مسکن خواهد بود.

صاحب‌خبر -

ایرج رهبر نایب رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه باید دولت و مجلس برنامه ریزی و اقدامات لازم در حوزه تولید مسکن  را به مرحله اجرایی و عملیاتی برسانند، گفت: استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه تولید مسکن خود می‌تواند راهگشا برای بهبود وضعیت بازار مسکن  و همچنین بازار اجاره باشد.

نایب رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران تاکید کرد: خوشبختانه مجلس طرح جهش و تولید مسکن را در قالب یک طرح دو فوریتی به تصویب رسانده و با توجه به آنکه نیکزاد نایب رئیس مجلس خود پیش از این با موضوع مسکن آشنا بوده است، اجرای این طرح‌ها تا حدودی توانسته بخشی از نیاز‌ها در حوزه مسکن را تامین کند.

او توضیح داد: مجلس در جریان نیاز‌های مسکن است و بنابراین با تصویب این طرح دو فوریتی تا حدودی بخشی از این مشکلات در حوزه مسکن برطرف خواهد شد.

نایب رئیس انجمن انبوه سازان مسکن اظهار کرد: امیدواریم این قانون هر چه سریع‌تر عملیاتی و اجرایی شود و نیاز سالانه تولید مسکن تامین شود.

او همچنین درباره تامین منابع مالی این طرح هم گفت: بخشی از این نیاز‌ها از طریق وصول مالیات مسکن، زمین و خانه‌های خالی و همچنین برگشتی‌های تسهیلات مسکن مهر تامین می‌شود که این منابع در صندوق مالی ذخیره شده است.

بیشتر بخوانید

رهبر تاکید کرد: در راستای تامین مسکن باید ۲۰ درصد از تسهیلات کشور صرف ساخت و تهیه مسکن شود و از سوی دیگر برای اجرای این طرح‌ها دولت زمین‌های دولتی و یا ۹۹ ساله برای اجاره آن واگذار می‌کند.

نایب رئیس انجمن انبوه سازان مسکن بیان کرد: اجرای تمامی این اقدامات خود زمینه ساز بهبود وضعیت بازار مسکن و همچنین ایجاد تعادل قیمتی برای سال ۱۴۰۰ می‌شود، در نتیجه باید دولت با همکاری بخش خصوصی اقدامات لازم را در این حوزه انجام دهد.

انتهای پیام/

نظر شما