شناسهٔ خبر: 46387900 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چین: آمریکا سعی در ایجاد شکاف میان ما و جهان اسلام دارد

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد آمریکایی‌ها به‌دنبال شکست اتحاد، امنیت، ثبات و مهار رشد چین و همچنین شکاف میان چین و جهان اسلام هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان هوا چونینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در صفحه کاربری خود در توییتر با اشاره به تلاش واشنگتن مبنی‌بر ایجاد شکاف میان این کشور و جهان اسلام، نوشت: «برای بسیاری از مردم مسلمان، آمریکا کشوری امن برای زندگی نیست.»

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: «آمریکایی‌ها به‌دنبال شکست اتحاد، امنیت، ثبات و مهار رشد چین و همچنین به‌دنبال شکاف میان ما و جهان اسلام هستند تا توجه‌ها را از تبعیض‌ها و آزارشان علیه مسلمانان منحرف کنند.»

پیش از این آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن باید از موضع قدرت علیه چین اقدام کند و برای مقابله با پکن نیازمند راهبردی فراگیر است، و مدعی شد آمریکا قصد دارد روابط خود را از موضع قدرت با چین ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

هوا چونینگ با اشاره به تبعیض‌ها و آزار مسلمانان در آمریکا و بسیاری از کشور‌های اروپایی در پیامی نوشت: «واضح است برخی در آمریکا و اروپا واقعا اهمیتی برای مسلمانان قائل نیستند. آن‌ها پس از حوادث ۱۱ سپتامبر، به بسیاری از کشور‌های مسلمان حمله کردند و به نام مقابله با تروریسم، صد‌ها مسلمان کشتند و میلیون‌ها نفر را آواره کردند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اعلام این‌که غیر از اویغور‌ها، ۵۶ قوم دیگر در چین زندگی می‌کنند، علاقه‌مندی آمریکا و کشور‌های اروپایی به این اقلیت قومی در منطقه سین‌کیانگ را جالب دانست.

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌ان اعلام کرد که واشنگتن، اتحادیه اروپا و انگلیس در اعمال فشار به چین به دلیل ادعایی نقض حقوق بشر در سین‌کیانگ متحد هستند.

انتهای پیام/

نظر شما