شناسهٔ خبر: 46374355 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پرواز پهباد سم‌پاش بر فراز مزارع گندم و جو مشهد علیه آفت شته

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد از سم‌پاشی علیه آفت شته در مزارع گندم و جو این شهرستان با استفاده از پهباد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی این شهرستان،  علی ممیزی با اشاره به اینکه استفاده از پهباد برای سم‌پاشی مزارع علیه آفات یکی از روش‌های نوین سم‌پاشی است، اظهار کرد: با توجه به کنترل هوشمند پهباد، انجام سم‌پاشی  به‌صورت دقیق و یکنواخت انجام می‌شود، به‌طوری‌که این مهم منجر به افزایش بهره‌وری در عملکرد سم‌پاشی و جلوگیری از اتلاف سم ناشی از خطای انسانی در به‌کارگیری ابزار و محدودیت‌های وسایل و ماشین‌آلات می‌شود.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: از طرفی چون تراکتور و سم‌پاش در مزرعه تردد نمی‌کند باعث جلوگیری از خسارت رسانیدن به گیاه و  کاهش عملکرد محصول نیز می‌شود.

وی بابیان اینکه پهباد ها به دلیل حرکت پروازی قابل‌ملاحظه قابلیت به‌کارگیری برای سم‌پاشی در نقاط صعب‌العبور را بدون هرگونه محدودیتی دارند، یادآور شد: استفاده از پهباد از بروز بیماری‌های تنفسی و مسمومیت کاربران (کشاورزان) به میزان قابل‌توجهی جلوگیری می‌کند.

ممیزی همچنین در خصوص صرفه‌جویی در مصرف سموم با استفاده از پهباد خاطرنشان کرد:  میزان مصرف محلول سم با پهباد ۱۰ لیتر در هکتار است درصورتی‌که این میزان در سم‌پاشی با توربولاینر به ۲۰۰ لیتر در هکتار و در سایر روش‌های سم‌پاشی حتی به ۴۰۰ لیتر نیز می‌رسد.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد ابراز کرد: سال گذشته نیز مبارزه با آفت سن گندم و جو در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار  از اراضی کشاورزی مشهد با پهباد سم‌پاشی شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

نظر شما