شناسهٔ خبر: 46363736 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش آمار مبتلایان کرونا در مصر

آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا در مصر باز هم افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه المصری الیوم، سخنگوی وزارت بهداشت مصر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تعداد کل مبتلایان کووید ۱- تا بعد از ظهر جمعه به ۱۹۸ هزار و ۶۸۱ مورد رسیده است. خالد مجاهد گفت تعداد کل فوتی‌های این ویروس هم تا کنون، ۱۱ هزار و ۸۰۴ مورد ثبت شده است و آمار بهبودیافتگان ۱۵۲ هزار و ۱۹۸ نفر می‌باشد.

با بالا رفتن منحنی ابتلا به کرونا در مصر، نخست وزیر این کشور از شیوع موج سوم ویروس بعد از ماه مبارک رمضان هشدار داد و مردم را به رعایت مقررات پیشگیرانه دعوت کرد.

در همین حال، خبرگزاری آناتولی گزارش داد: بر اساس جدیدترین آمار تارنمای ارزیابی‌های جهانی «ورلدمترز»، تعداد مبتلایان به کرونا در قاره آفریقا به ۴ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۳۱۸ نفر و شمار قربانیان بیماری کووید ۱۹ در این قاره به ۱۱۱ هزار و ۴۵۲ نفر افزایش یافته است.

از سوی دیگر، تاکنون در این قاره ۳ میلیون و ۷۳۸ هزار نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته‌اند. بیشترین میزان ابتلا به کرونا در کشور‌های آفریقای جنوبی، مراکش، تونس، مصر، اتیوپی و نیجریه و بیشترین میزان موارد فوتی ناشی از کرونا نیز در کشور‌های آفریقای جنوبی و مصر به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما