شناسهٔ خبر: 46362413 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

شکست تلخ فوتبال ایران مقابل چشمان احمدی‌نژاد

تیم ملی در فروردین سال ۸۸ در یکی از مهم ترین بازی های خود در مقدماتی جام جهانی به مصاف عربستان رفت و در این بازی خانگی ۲ بریک باخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی فوتبال ایران با ترکیب سید مهدی رحمتی، حسن اشجاری، هادی عقیلی، سید جلال حسینی، حسین کعبی، مهدی مهدوی‌کیا، جواد نکونام، مسعود شجاعی، حسین کاظمی، غلامرضا رضایی و محمدرضا خلعتبری در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی در ۸ فروردین ۸۸ به مصاف عربستان رفت؛ بازی که ورزشگاه آزادی کاملا پر شده بود. مسعود شجاعی گل ایران را در دقیقه ۶۴ به ثمر رساند، اما گل‌های نایف هزازی (۷۴) و اساما الموالد (۸۷) باعث شد عربستان دو بر یک برنده این بازی مهم باشد.

بعد از گل دوم عربستان بسیاری حاضران، ورزشگاه را ترک کردند و سکوت در آزادی حکمفرما شد و البته برخی هم علیه علی دایی شعار می دادند.

علی دایی چند ساعت بعد از این شکست، از سمت خود برکنار شد و چندی بعدی افشین قطبی پس از کش و قوس‌های فراوان هدایت تیم ملی را در سه دیدار پایانی به عهده گرفت. تیم تحت هدایت قطبی در پیونگ یانگ مقابل کره شمالی به تساوی بدون گل رسید؛ امارات را در تهران با یک گل برد و در نهایت مقابل کره جنوبی در سئول به تساوی یک بر یک رضایت داد تا در گروه خود چهارم شود و به جام جهانی ۲۰۱۰ نرسد.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران تماشاگر ویژه آن بازی بود و یک روز پس از شکست تیم ملی مقابل عربستان با فشار آوردن به مسئولان سازمان تربیت بدنی و فدراسیون وقت یعنی محمد علی آبادی و علی کفاشیان مقدمات اخراج دایی را فراهم کرد.

مشروح این گزارش را اینجـــــــــــــــــا بخوانید.

۲۵۳ ۲۵۱

نظر شما