شناسهٔ خبر: 46360712 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان خبر داد:

آماده باش همه نیروها و بخش‌های شهرداری جهت مقابله با حوادث ناشی از تندباد

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: با توجه به گزارش هواشناسی مبنی بر وزش شدید باد در اصفهان همه نیروها و بخش‌های مرتبط شهرداری اصفهان به حالت آماده باش درآمده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از اصفهان، حسین امیری با اشاره به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع وزش شدید باد و تندباد در شهر اصفهان در روزهای چهارم، پنجم و ششم فروردین ماه اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری از ساعات اولیه به تمام بخش های اجرایی خود اعلام کرده بود در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی افزود: بر همین اساس همه نیروها و امکانات جهت برخورد با حوادث احتمالی به کار گرفته شده اند. 

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در همین راستا سازمان آتش نشانی با ۲۵ ایستگاه خود از ساعات اولیه با تمام امکانات در حالت آماده باش است تصریح کرد: همچنین سازمان پارک ها به علت احتمال سقوط درختان و حوادث مشابه که در سطح شهر رخ می دهد در حالت آماده باش است. 

امیری بیان کرد: مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان و ناژوان هم به دلیل احتمال وقوع حوادث برای خدمات دهی مناسب در پارک‌ها و مراکز تفریحی در حالت آماده باش هستند.

وی از اعلام تذکرات لازم از سوی اکیپ های نظارتی به مردم از طریق بلندگو خبر داد و گفت: این اکیپ ها در اطراف رودخانه زاینده رود و نقاط حادثه خیز به شهروندان هشدار می دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان اظهار داشت: به شهروندان هشدار می دهیم از پارک خودرو در زیر درختان که احتمال سقوط درخت یا اشیا وجود دارد پرهیز و از نشستن زیر درختان در این چند روز به شدت خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای کنترل نظارت اخطارها و تذکرات لازم را به مالکان ساختمان های نیمه کاره و ساختمان هایی که احتمال سقوط مصالح ساختمانی را دارد، می دهند، ادامه داد: در مجموعه مدیریت شهری آمادگی کافی برای رفع خطر وجود دارد از همین رو مردم طی تماس با سامانه ۱۳۷ می توانند این موارد را اطلاع دهند.

امیری افزود: درصورت وزش باد در ساعات فعالیت تله سیژ و تله کابین ناژوان و صفه، مدیریت این مجموعه موظف به تعطیل کردن این مراکز هستند و همه این موارد به این مراکز اعلام شده است. 

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: همچنین با هرگونه آتش روشن کردن در سطح شهر که موقع وزش باد باعث بروز حادثه می شود، از سوی گشت شهرداری برخورد می شود.

نظر شما