شناسهٔ خبر: 46341210 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ازدحام بازدیدکنندگان از موزه های تهران

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخ وزارت میراث فرهنگی با اشاره به افزایش میزان علاقمندان در روز های نخستین سال جدید گفت: درحال حاضر برای تعطیلی موزه‌ها و مجموعه‌های کاخ موزه‌ها برنامه‌ای نداریم و امید داریم مردم پروتکل ها را رعایت کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
  "محمدرضا کارگر" گفت: با وجود برنامه ریزی‌های انجام شده برای مدیریت تعداد بازدیدکنندگان موزه‌ها و کاخ موزه‌ها در شهر تهران، به علت درخواست خارج از ظرفیت مردم با ازدحام مراجعه کنندگان مواجه شده ایم.
 
مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخ وزارت میراث فرهنگی با اشاره به این که تمام اماکن گردشگری، بازارچه‌های صنایع دستی و موزه‌ها براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهر‌های آبی و زرد پذیرای گردشگران هستند افزود: در روز‌های اول و دوم میزان مراجعه کنندگان براساس آمار فروش بلیت اینترنتی بود، اما از دو روز گذشته به علت علاقه مردم به بازدید از موزه‌ها به ویژه کاخ موزه‌های نیاوران مجموعه سعدآباد و میراث جهانی گلستان شاهد ازدحام و درخواست گردشگران برای ورود به این مجموعه‌ها هستیم.
 
وی گفت: تلاش کردیم از مردم بخواهیم که متناسب با ظرفیت از سایت‌های اینترنتی بلیت خریداری کنند، اما با اصرار زیاد آن‌ها برای ورود به مجموعه‌ها مواجه می‌شویم و پیش می‌آید که بیشتر از ظرفیت پیش بینی شده در پروتکل‌ها پذیرای بازدیدکنندگان باشیم.
مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی افزود: از بازدیدکنندگان تقاضا داریم با رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک و پرهیز از لمس سطوح، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت و از توقف طولانی در فضا‌های بسته خودداری کنند.
 
کارگر تاکید کرد: چنانچه شرایط به همین منوال ادامه یابد ناچاریم از بازدیدکنندگان بخواهیم بازدید از موزه‌ها و کاخ موزه‌ها را به زمان دیگری موکول کنند.
 
وی گفت:، چون تهران در شرایط زرد قرار دارد بنابراین فعلا برای تعطیلی موزه‌ها و مجموعه‌های کاخ موزه‌ها برنامه‌ای نداریم و امید داریم مردم رعایت کنند.
 
مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی تاکید کرد: بازدیدکنندگان بیشتر در محوطه‌های کاخ موزه‌های گلستان، نیاوران و سعدآباد رفت و آمد می‌کنند و تمایل دارند از فضای طبیعی این مجموعه‌ها استفاده کنند و این ازدحام را در موزه‌ها و ساختمان کاخ‌ها شاهد نیستیم.
 
کارگر افزود: برای بازدید از کاخ موزه سعدآباد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر روزانه پیش بینی شده، اما عملا ورودی‌ها به این مجموعه بیشتر از این تعداد است.
وی گفت: برنامه‌های فرهنگی و موسیقی‌های محلی در فضا‌های باز مجموعه‌های تاریخی و کاخ موزه‌ها پیش بینی شده است که مردم می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از این برنامه‌ها در فضای باز استفاده کنند.
 
مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی افزود: تمام موزه‌ها و مجموعه‌ها در شهر‌های با شرایط نارنجی و قرمز تعطیل است.

نظر شما