شناسهٔ خبر: 46337109 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسافران از شهرهای نارنجی کردستان خارج شوند

سنندج - ایرنا - رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کردستان گفت: کسانی که با داشتن پلاک غیربومی به شهرهای با وضعیت کرونایی نارنجی این استان مسافرت کرده‌ند، به سرعت از این مناطق خارج شوند، در غیر اینصورت مشمول جریمه خواهند شد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ برزو مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر شهرهای دیواندره، سقز، بانه و قروه از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارند و ورود به این شهرها برای خودروهای دارای پلاک غیربومی ممنوع است.

وی اضافه کرد: براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، کسانی که به شهرهای نارنجی مسافرت کرده‌اند، باید ظرف ۷۲ ساعت این شهرها را ترک می‌کردند که اکنون این مهلت پایان یافته و باید خارج شوند.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کردستان یادآور شد: در صورتیکه خودروهای با پلاک غیربومی در شهرهای با وضعیت نارنجی استان مشاهده شوند، بلافاصله مشمول جریمه پنج میلیون ریالی خواهند شد.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه تردد از کمربندی شهرهای نارنجی برای مسافران بلامانع است، افزود: با توجه به شیوع کرونا و احتمال افزایش مبتلایان، از هموطنان درخواست می‌شود، در چنین وضعیتی از مسافرت پرهیز کنند.

در حال حاضر ۱۵۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های کردستان بستری هستند که از این تعداد  ۶۷ نفر به سنندج، ۳۰ نفر به سقز ، پنج نفر به مریوان، پنج نفر به قروه ، ۱۰ نفر به بیجار ، هشت نفر به کامیاران ، هفت نفر به دیواندره و ۲۰ نفر به بانه اختصاص دارد.۲۳ بیمار مبتلا به کرونا نیز در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

از ابتدای شیوع کرونا در کردستان  تاکنون یک هزار و ۱۰۱ بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داده اند  که از این تعداد ۴۴۲ نفر در سنندج، ۱۸۹ نفر در سقز، ۷۳ نفر در قروه، ۷۰ نفر در کامیاران، ۹۰ نفر در بانه، ۶۳ نفر در دیواندره، ۵۰ نفر در بیجار، ۱۰۳ نفر در مریوان، ۱۸ نفر در دهگلان و سه نفر در سروآباد جان ‌باخته اند.

نظر شما