شناسهٔ خبر: 46334629 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بابایی کارنامی در گفتگو با دانشجو:

کمیسیون اجتماعی مجلس به موضوعاتی ورود کرد که همه از آن می‌ترسیدند/ من تاکنون از مجلس راضی نبودم

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بنده تاکنون از مجلس راضی نبودم، ولی نسبت به مجالس گذشته مقایسه می‌شود پیشرفت‌هایی وجود داشته است و همچنین در حال بهتر شدن است در نهایت بنده آینده مجلس یازدهم را در این چهار سال خوب می‌بینم.

صاحب‌خبر -

علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره عملکرد کمیسیون اجتماعی در یک سال گذشته، اظهار کرد: کمیسیون اجتماعی دو سه تا برنامه راهبردی را در دستور کار خود دارد تا آن‌ها را به ثمر برساند.


وی ادامه داد: یکی از این موارد مشخص شدن وضعیت نیرو‌های انسانی در دستگاه‌های دولتی است که در چند ماه اخیر مشاهده کردیم که تلنگر‌های کمیسیون اجتماعی به این موارد توانست اتفاقاتی در این مورد بیفتد و خود کمیسیون در این رابطه نمره قابل قبولی کسب کرده است.


سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: یکی از مطالبات مردم از دولت این است که وضعیت کارمندان در ادارات دولتی تعیین تکلیف شود یعنی اکنون بلاتکلیفی نیرو‌های انسانی در دستگاه‌های دولتی خود موجب فساد و عدم شفافیت‌های اقتصادی و ... شده است.


بابایی افزود: یکی از کار‌هایی که ورود به آن خطرناک بود و همه می‌ترسیدند، کمیسیون اجتماعی به آن ورود پیدا کرد و توانست به نتیجه برساند و امیدوار هستیم تا پایان مجلس بتوانیم تمامی کارمندان در دستگاه‌های دولتی را چه شرکتی و چه حجمی به شیوه‌ای تعیین تکلیف شوند.


وی بیان کرد: در مورد شهرداری‌ها یک قانون جامعی در کمیسیون اجتماعی آماده شده است که در دستور کار قرار دارد نکته بعدی بحث شفافیت در حوزه اجتماعی است که به نام تعارض منافع یاد می‌شود این مورد نیز یکی از خواسته‌های مردم از مجلس یازدهم بود که اکنون توسط کمیسیون اجتماعی در حال پیگیری است.


سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: اگر بخواهیم با فساد مبارزه کنیم و اجازه ندهیم مدیران از مناصب خود سوء استفاده کنند باید در این رابطه قانونی وجود داشته باشد از این رو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم طرح تعارض منافع را در دستور کار دارد.


بابایی با اشاره به اولویت بندی‌های کمیسیون اجتماعی عنوان کرد: اولویت آخر کمیسیون سرو سامان دادن به صندوق‌های تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی است که شامل سه بخش کشوری، لشکری و تامین اجتماعی است.


وی گفت: اگر کمیسیون اجتماعی مجلس بتواند در این موارد موفق عمل کند می‌توان گفت که جزو کمیسیون‌های موفق مجلس یازدهم خواهد شد و تلاش بر این است که این اتفاق بیفتد.


این نماینده مجلس در پایان بیان کرد: بنده تاکنون از مجلس راضی نبودم، ولی نسبت به مجالس گذشته مقایسه می‌شود پیشرفت‌هایی وجود داشته است و همچنین در حال بهتر شدن است در نهایت بنده آینده مجلس یازدهم را در این چهار سال خوب می‌بینم.

نظر شما