شناسهٔ خبر: 46332869 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیسی مطرح کرد؛

احتمال توقیف خودروهای ناقض مقررات منع آمد و شد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: فردا ستاد مقابله با کرونا توقیف خودرو‌های ناقض مقررات کرونایی را بررسی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: سفر از جمله عوامل شناخته شده جهانی شیوع کروناست.

او افزود: تردد، تجمع و تهویه نامناسب ۳ عامل اصلی و جهانی در انتقال بیماری کرونا هستند و طبق تجربه یک سال گذشته دید و بازدید، اقامت در هتل‌ها و حضور در رستوران‌ها عوامل خطری هستند که منجر به افزایش آمار کرونا شده اند.

رئیسی تصریح کرد: در جدیدترین نقشه شیوع کرونا فیروزکوه قرمز اعلام شده است و دماوند و پیشوا هم نارنجی هستند و شهر‌های دیگر هم در آستانه نارنجی شدن قرار دارند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: تعدادی از مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را در طول یکسال رعایت نکرده اند، اما بیشتر افراد شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده اند که باید از آن‌ها تشکر کرد و به مابقی هشدار‌ داد.

رئیسی بیان کرد: افرادی که مقررات تردد را رعایت نکنند، به ازای هر ۲۴ ساعت در شهر‌های قرمز یک میلیون تومان و در شهر‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد و احتمال توقیف خودرو‌های ناقص مقررات منع آمد و شد وجود دارد  وفردا ستادمقابله با کرونا این مورد را بررسی می‌کند.

او در پایان یادآوری کرد: در سی و یک استان ویروس جهش یافته انگلیسی در حال گردش است و  در خوزستان میزان سرایت این بیماری بالاست و قطعا با افزایش شمار بیماران کرونایی در کشور شاهد اشباع شدن بیمارستان‌ها خواهیم بود.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/ 

نظر شما