شناسهٔ خبر: 46330814 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شیشه فروش خبر داد:

احتمال طوفان و تند باد در استان اصفهان از روز چهارشنبه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در خصوص وزش باد شدید و احتمال وقوع تند باد لحظه‌ای در اکثر مناطق استان و رعایت نکات لازم جهت پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی توضیحاتی ارائه داد.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وزش باد شدید و تند باد لحظه‌ای، اظهار کرد: از روز چهارشنبه وزش باد شدید و احتمال وقوع تند باد لحظه‌ای در اکثر مناطق استان به ویژه در مناطق شرق، شمال شرق و تا حدی مرکز استان همراه با گرد و خاک و طوفان محلی خواهد بود و تا عصر روز جمعه نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: وزش باد شدید باعث کاهش دید افقی به ویژه در جاده‌های مواصلاتی شرق و شمال شرق به دلیل طوفان لحظه‌ای و گرد و خاک محلی، شکستن درختان فرسوده و کهنسال، آسیب به تأسیسات شهری و سازه‌های موقت می‌شود.

عدم صعود به ارتفاعات در روزهای پایانی هفته به دلیل وزش باد شدید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: جلوگیری از خسارات احتمالی در اثر وزش باد شدید، محکم نمودن سازه‌های ساختمانی در جهت کاهش خسارات جانی و مالی، اقدامات لازم در جهت کاهش آسیب‌های احتمالی در محورهای مواصلاتی، عدم صعود به ارتفاعات و … از جمله اقدامات لازم در این مدت است.

وی با اشاره به ناپایداری‌های جوی از پنج‌شنبه، افزود: احتمال رگبار موقت، باران و احتمال رعد و برق در مناطق غرب و شمال غرب تا اواخر وقت جمعه وجود دارد، همچنین اختلال در تردد و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی و محورهای مواصلاتی، احتمال رعد و برق و بارش تگرگ، امکان آسیب به صنعت کشاورزی و دامی وجود دارد. شیشه‌فروش تصریح کرد: خودداری از صعود به ارتفاعات، احتیاط لازم هنگام تردد در جاده‌های مواصلاتی، اقدامات پیشگیرانه در برابر محافظت از صنعت کشاورزی و دامی در روزهای پایانی هفته توصیه می‌شود.

توجه به اخطارهای پلیس راه در محورهای جاده‌ای متأثر از طوفان گرد و خاک

وی با بیان اینکه امواج ناپایدار جوی بر روی استان می‌گذرد، گفت: از روز چهارشنبه تا پایان هفته در اکثر مناطق استان وزش باد شدید که سرعت آن بین ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و تند بادهای لحظه‌ای خیلی شدید، در تمام مناطق استان همراه با گرد و خاک در نیمه شرقی و بروز خسارات پیش‌بینی می‌شود و رعایت اصول ایمنی در تردد در جاده‌ها حفاظت از تأسیسات با استحکام بخشی به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرها تبلیغاتی، دکل‌های برق و پیشگیری از سقوط اجسام از ارتفاع به ویژه در کارگاه‌های ساختمانی عدم صعود به ارتفاعات، حفاظت از تأسیسات و محصولات کشاورزی ضرورت دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: عدم پارک خودروها در مجاورت درختان و اجسام قابل سقوط برای پیشگیری از بروز خسارت به خودروها و واژگونی آن‌ها توصیه می‌شود. توجه به اخطارهای پلیس راه در تردد ایمن در محورهای جاده‌ای متأثر از طوفان گرد و خاک به ویژه در محورهای اردستان، نائین، خور و بیابانک و شرق اصفهان نیز ضروری است.

وی اضافه کرد: هشدار کشاورزی استحکام نهال‌های تازه کشت شده در برابر باد، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های گلخانه‌ها، محافظت از کندوها، کنترل دما در سالن‌های مرغداری، عدم آبیاری جهت جلوگیری از سست شدن ریشه گیاهان، عدم استقرار ماشین آلات و نهاده‌های کشاورزی بر روی زمین، جمع‌آوری شاخه‌های هرس شده از کف باغ برای پیشگیری از خسارات احتمالی بسیار مهم است.

نظر شما