شناسهٔ خبر: 46326567 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سریال‌های جدید ایرانی که می‌توانید در تعطیلات نوروزی تماشا کنید

ایرنا زندگی - تعطیلات نوروزی فرصت جذابی برای تماشای سریال‌های تلویزیونی به نظر می‌رسد و در این میان نام جدیدترین سریال‌های ایرانی هم می‌درخشد.

صاحب‌خبر -

برای آدم‌هایی که به صورت ثابت از تماشای سریال‌های تلویزیونی لذت نمی‌برند، بهانه «نداشتن وقت» یکی از بهترین بهانه‌ها برای تماشانکردن سریال است. اما تعطیلات نوروز فرصت خوبی برای تماشای جدیدترین سریال‌های ایرانی به نظر می‌رسد. سریال‌هایی که روایت و فضاسازی‌های خاصی دارند و تماشای آن‌ها هیجان‌انگیز است. بنابراین تعطیلات نوروز فرصت خوبی برای تماشاکردن سریال‌ها فراهم می‌کند. سریال‌هایی که قسمت‌های زیادی ندارند و زمان زیادی هم از تماشاگر خود طلب نمی‌کنند و در تازه ابتدای مسیر طولانی خود هستند.

در ادامه با جدیدترین سریال‌های ایرانی که می‌توانید در تعطیلات نوروز تماشا کنید، آشنا می‌شوید؛ سه سریال جدید که موفق شده‌اند فضای سریال‌های ایرانی را دگرگون کنند.

سریال گیسو

منوچهر هادی که نتوانست از سریال قبلی خود به نام عاشقانه دل بکند حالا سری دوم آن به نام گیسو را ساخته است. برای بهتر فهمیدن سریال گیسو باید از عاشقانه با خبر بود. سریال عاشقانه که روایت‌گر چند خانواده با قصه‌ها و مشکلات‌شان بود که هر شخصیت قصه و گذشته مخصوص به خودش را داشت. در سریال عاشقانه زنی به نام گیسو برازنده که نقش آن را مهناز افشار بازی می‌کرد، وارد زندگی چند زوج جوان می‌شود تا آرامش ظاهری زندگی آنان به آشوب کشیده شود و در ادامه گم شدن سگ پگاه در سفر شمال، مشکلاتی میان دو زوج جوان به نام‌های سهیل و پگاه ایجاد می‌کند.

حالا گیسو ادامه دهنده همان سریال عاشقانه یا بهتر بگوییم عاشقانه ۲ است؛ رضا در مخمصه‌ای افتاده که برای بیرون آمدن از آن به کمک سهیل  که نقش آن را محمدرضا گلزار بازی می‌کند و پیمان نیاز دارد. اما نقشه آن‌ها آن‌طور که باید پیش نمی‌رود و اتفاقاتی رخ می‌دهد که کنترل اوضاع را از دست همه خارج می‌کند. در قسمت اول گیسو می‌بینیم که همسر رضا فوت می‌کند و تلاش‌هایی برای کشتن گیسو انجام می‌شود.

اگر یک قسمت از سریال گیسو را ببینید متوجه می‌شوید که بازیگران آن عاشقانه ۲ را رها نکرده‌اند و بازی در این سریال را ادامه داده‌اند. اما در برخی از بازیگران تغییراتی ایجاد شده است. مهناز افشار که نقش گیسو را بازی می‌کرد دیگر در این سریال نیست و باید دید که آیا بازیگری جدید نقش آن را به عهده می‌گیرد که یا نقشه قتل گیسو که در قسمت اول طرح و اجرا شد موفق خواهد بود. تا اینجای کار مشخص است که هانیه توسلی در نقش خواهر گیسو به بازیگران این مجموعه اضافه شده است.

محمدرضا گلزار، ساره بیات، هانیه توسلی، هومن سیدی، حسین یاری، مسعود رایگان، بیژن امکانیان، بهاره رهنما، شمسی فضل الهی، سید جمشید حسینی، علیرضا زمانی نسب،  آزاده ریاضی، سانیا سالاری و جولیا پانلی از بازیگران این مجموعه هستند.

سریال سیاوش

یکی دیگر از سریال‌هایی که در روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ از راه رسید و تماشای آن در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۰ جذاب به نظر می‌رسد، سریال سیاوش است. اگرچه آن چه در قسمت سریال سیاوش به مخاطب نشان داده شد، قصه‌ای تکراری بود اما روند کلی ماجرا در اپیزودهای بعدی تغییر کرد و حالا این سریال به عنوانی جذاب تبدیل شده که تماشای آن خالی از لطف نیست. داستان این سریال درباره مردی به نام سیاوش است که جوانی کشتی‌گیر لقب می‌گردد و در اردوی تیم ملی است.

اردویی که آن را مدیون آرزویی است که نامزدش برای او داشته و حالا در اردوی تیم ملی برای قهرمانی جهان متوجه می‌شود که معشوقه‌اش به علت بیماری در حال مرگ است و حالا باید برای عمل پیوند او پول دست و پا کند. در این مسیر تا این جا که نشان داده شده او بین دو راهی انتخاب ازدواج با کسی که دوستش ندارد و مرگ معشوقه‌اش قرار گرفته است.

میلاد کی‌مرام بازیگر نقش اول این سریال در نقش سیاوش ظاهر می‌شود. محمد ولی‌زادگان، مرجان اتفاقیان و رضا کیانیان دیگر بازیگران قسمت اول سیاوش را تشکیل داده بودند و در ادامه نام‌های شناخته‌شده دیگری مانند مجید صالحی و ترلان پروانه هم وارد ماجرا شدند. این سریال متفاوت‌ترین هنرنمایی مجید صالحی را میزبانی می‌کند و کارگردانی آن برعهده سروش محمدزاده است.

در این زمینه بخوانید:

بهترین سریال‌های خارجی که می‌توانید در تعطیلات نوروز تماشا کنید

بهترین فیلم‌های ترسناک سال را بشناسید

بهترین فیلم‌های کمدی سال را بشناسید

سریال قورباغه

چند زمان متفاوت برای پخش این سریال اعلام شد. ابتدا گفته شد که پس از پایان فیلمبرداری در آبان ماه سال ۹۹ منتشر خواهد شد و خبرهایی در مورد مذاکرات عوامل قورباغه با نتفلیکس منتشر و گفته شده در صورت انجام توافقات اولیه ممکن است شاهد پخش این سریال به شیوه همیشگی نتفلیکس باشیم و این مجموعه می‌تواند اولین ساخته ایرانی این شبکه اینترنتی باشد. اما در نهایت اتفاق رخ نداد و همه اپیزودهای آن به صورت همزمان منتشر نشدند.

در خلاصه رسمی داستان این سریال آمده است:

من همیشه یه صندلی واسم کم بوده، کتم واسم تنگ بوده، کفشام برام کوچیک بوده، ساعتم خواب می‌مونده و من ازش جلوتر حرکت می‌کردم، دنیا برای من جای کوچیکیه، احساس می‌کنم همه جا بستس و نمی‌تونم نفس بکشم، انگار همه این لحظه‌ها رو قبلا دیدم، درختا، صدای آبشار، قورباغه‌ها، اونا رو زمانی می‌بینم که در حال مردنم.

نوید محمدزاده، صابر ابر، فرشته حسینی، هومن سیدی و سحر دولتشاهی از بازیگران اصلی سریال قورباغه هستند که با پخش ۱۳ قسمت تا امروز در یک قدمی پایان فصل نخست قرار دارد. این سریال که توسط هومن سیدی نویسندگی و کارگردانی شده در تایلند هم فیلمبرداری شده و به شدت مورد توجه تماشاگران قرار گرفته است.

نظر شما