شناسهٔ خبر: 46326177 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رایزن فرهنگی ایران در سوریه:

ورزشکاران نام آور سرمایه نمادین فرهنگی کشور‌ها هستند/باید از ظرفیت ورزشکاران نام آور برای توسعه دیپلماسی فرهنگی کشور‌های اسلامی بهره برد

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه گفت: حضور چهره‌های بزرگ ورزشی کشورمان در سوریه، زمینه را برای تقویت دیپلماسی فرهنگی و ورزشی جمهوری اسلامی ایران در این کشور مهیا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه گفت: حضور چهره‌های بزرگ ورزشی کشورمان در سوریه، زمینه را برای تقویت دیپلماسی فرهنگی و ورزشی جمهوری اسلامی ایران در این کشور مهیا می‌کند.


سید حمیدرضا عصمتی، رایزن جمهوری اسلامی ایران در دیدار با جمعی از ورزشکاران پیش کسوت سوریه با مرور تاریخ معاصر سوریه با تاکید بر نقش کلیدی ورزشی در توسعه دیپلماسی فرهنگی کشورمان اظهار داشت: امروزه ورزش و فعالیت‌های ورزشی دیگر محدود به یک فعالیت فردی بدنی یا نوعی تفریح و سرگرمی نیست و کارکرد‌های آن به شکل قابل توجهی افزایش یافته است به طوری که در یک نگاه می‌توان برای آن کارکرد‌های مختلف متنوعی مانند کارکرد بهداشتی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، و مهم‌تر از آن سیاسی برشمرد.

وی افزود: امروزه ورزش به یک ابزار مهم تعامل فرهنگی و حتی سیاسی بدل شده است به همین دلیل نیز کشور‌ها و ملت‌های جهان بر خلاف گذشته به ورزش به عنوان عرصه‌ای برای پیشبرد منافع ملی و تحقق اهداف سیاسی و بین المللی خود توجه می‌کنند.

رایزن فرهنگی کشورمان در سوریه با تاکید بر اهمیت بهره برداری از ظرفیت ورزشکاران نام آور برای توسعه دیپلماسی فرهنگی کشورمان در سطح بین المللی گفت: امروزه از ورزشکاران نام آور به عنوان سرمایه‌های ارزشمند فرهنگی یاد می‌شود، چرا که هر ورزشکار نام آور در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود عملاً به یکی از نماد‌های معروف جامعه مادری خود بدل می‌گردد که این ویژگی خصوصاً در سطح ورزشکاران جهانی بیشتر به چشم می‌آید و به همین دلیل اغلب کشور‌های بزرگ و توسعه یافته با درک این مهم تلاش می‌کنند از ظرفیت ورزشکاران بزرگ و شناخته شده خود در حوزه توسعه قدرت نرمشان در عرصه بین المللی بهره برداری کنند.

سید حمیدرضا عصمتی با مرور دستاورد‌های ورزشی ورزشکاران سوریه در طول دهه‌های گذشته، قهرمانان پیش کسوت را سرمایه‌های ارزنده سوریه معرفی کرد و اعلام داشت: در طول دهه‌های گذشته ورزشکاران سوریه، بار‌ها برای کشورشان در عرصه بین المللی افتخار آفرینی کرده اند و برخی از آنان در سطح جهانی ماندگار شده اند، از این رو با توجه به سابقه تاریخی ورزش حرفه‌ای سوریه در منطقه، ورزشکاران نام آور این کشور می‌توانند به عنوان سفرای فرهنگی سوریه در سطح منطقه و جهان عمل کنند.

رایزن فرهنگی کشورمان تصریح کرد: کشتی از ورزش‌های مورد علاقه جوانان سوری است به همین دلیل حضور کشتی‌گیران نام آور کشورمان در این کشور از جمله سفر اخیر رایزن عباس جدیدی، کشتی گیر پیشکسوت ایرانی به سوریه می‌تواند زمینه را برای آشنایی بیش از پیش جوانان ورزش دوست سوری با فرهنگ غنی ایرانی مهیا کند.

عصمتی در پایان با اشاره به شعار سال جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه آماده حمایت از برنامه‌های فرهنگی و ورزشی مشترک بین ایران و سوریه است و در این مسیر تبعاً همراهی قهرمانان ملی ایران و سوریه می‌تواند به تعمیق روابط دو ملت بزرگ ایران و سوریه کمک کند.

در پایان این نشست رایزن فرهنگی کشورمان در سوریه با اهدای هدایایی به ورزشکاران پیشکسوت سوری از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به توسعه دیپلماسی فرهنگی و ورزشی سوریه خبر داد.

نظر شما